سه هزار و ۶۷۴ واحد آسیب دیده از کرونا در کرمانشاه به بانک معرفی شد

 کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۸ هزار واحد آسیب دیده استان مشمول دریافت تسهیلات حمایتی هستند، اعلام کرد: تاکنون سه هزار و ۶۷۴ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده است.

حسن عزیزی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۵ بانک و موسسه اعتباری استان در ۱۴ رسته اقتصادی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۲۸ هزار و ۳۴ بنگاه اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اظهارداشت: واحدهای کسب و کار آسیب دیده در رسته های مختلف اقتصادی با پنج هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ضمن تکمیل فرایند ثبت نام در سامانه کارا وارد سیستم بانکی شده و در حال تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند.

عزیزی همچنین گفت: در استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کارگر که شغل خود را در اثر شیوع کرونا از دست داده اند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که مقرری آنان توسط سازمان برنامه و بودجه به نسبت کارکرد پرداخت می شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به ورود خوب خیرین استان کرمانشاه در حوزه کمک به آسیب دیدگان از کرونا در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشت و گفت: در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین و نهادهای انقلابی و حمایتی به آسیب دیدگان از کرونا کمک شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص حمایت از برخی مشاغل مانند کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی و خودروهای عمومی که بیشتر دچار آسیب شده اند که جمعیت زیادی از مردم استان را شامل می شود، گفت: برای کمک و حمایت از این گونه افراد طرحی در حال تدوین و اجرا می باشد که از این افراد آسیب دیده حمایت خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۰ تیر ۱۳۹۹) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۴۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند. 

اخبار مرتبط