۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83842793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرملین: اهمیتی به نگرانی غرب درباره همه پرسی قانون اساسی روسیه نمی‌دهیم

مسکو - ایرنا- سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: کرملین به اظهارات غرب در مورد نگرانی آنها نسبت به همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در روسیه اهمیتی نمی دهد.

 دمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران در واکنش به ابراز نگرانی برخی سیاستمداران غربی درباره همه پرسی قانون اساسی روسیه گفت: بله ما از این اظهارات اطلاع داریم. 

یکی از خبرنگاران از پسکوف پرسید آیا کرملین از نگرانی برخی شرکای غربی که ولادیمیر پوتین پس از تایید اصلاحات قانون اساسی تا سال 2036 بر سر قدرت باقی می ماند، اطلاع دارد؟

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به پایه و اساس قوانین بین المللی و محتوا و مفاد حقوق بین الملل پایبند بوده و در آینده نیز اینگونه است.

پسکوف گفت: اما در عین حال روسیه در وهله اول به حق حاکمیت خود پایبند خواهد بود. 

وی افزود: این موضوع به هیچ وجه با قوانین بین المللی مغایرت ندارد. علاوه بر آن باید خاطرنشان کنم موارد مشابه ان در تعدادی از کشورها اجرا می شود. بار دیگر تکرار می کنم آماده نیستیم این گونه به اصطلاح نگرانی ها را مورد توجه قرار دهیم.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه روز چهارشنبه برگزار شد و بر اساس اظلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ۷۷٫۹۲ درصد مردم این کشور به تغییر قانون اساسی کشور خود رای مثبت دادند. 

 در روسیه وضعیت رادیواکتیویی فوق العاده گزارش نشده است

پسکوف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره افزایش تشعشعات رادیواکتیو در شمال اروپا گفت که در روسیه وضعیت فوق العاده رخ نداده است.

به گزارش ریانووستی، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که مقادیری ایزوتوپ های رادیواکتیو در هوای کشورهای شمال اروپا گزارش شده است اما خطری برای سلامتی انسانها و محیط زیست ندارد.

آژانس همچنین اعلام کرد که در بیش از 40 کشور ازجمله روسیه حوادثی که منجر به افزایش مواد رادیو اکتیو شود رخ نداده است.

 پسکوف گفت که سیستم نظارت در روسیه تکامل یافته است و هر گونه وضعیت اضطراری گزارش نشده است.

گفتنی است هفته گذشته برخی کشورهای غربی از جمله نروژ به امکان وقوع حادثه ای در روسیه که موجب انتشار ایزوتوپ های رادیواکتیو در هوا شده است اشاره کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha