طرح مواسات نمونه بارز خدمت به خلق خدا در گرفتاری‌ها است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: طرح مواسات و همدلی در راستای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه بارز خدمت به خلق خدا در گرفتاری‌ها است.

حجت الاسلام علی ملکی روز شنبه در حاشیه توزیع بسته های غذایی در طرح مواسات و همدلی افزود: وظیفه تمامی مومنین و مومنات است که در راستای خدمت به خلق خدا و به خصوص در حوادث و گرفتاری ها کمک کنند.

وی اظهارداشت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خدمت به نیازمندان در کشور و این یک دیدگاه الهی است از این رو اوامر ایشان توسط مردم و جوانان، روحانیون به خوبی اجرا شده و امروز شاهد تاثیر نورانی کلام رهبری در کشور هستیم.

امام جمعه قصرشیرین گفت: جامعه ما دارای مردمی دیندار است که در بحران های مختلف همچون زلزله، سیل و کرونا خود را اثبات کرده اند و ثابت کرده اند در تمام سختی ها کنار یکدیگر هستند و این همان روحیه و تفکر رسول خدا است.

ملکی در ادامه تنها راه قطع زنجیره انتقال بیماری ویروسی کرونا را رعایت موازین بهداشتی و  فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددها و سفرهای مورد و غیرضروری بیان کرد و از مردم خواست تا با جدی گرفتن این موارد کمک کنند هرچه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.

 در این آیین ۶۰ بسته غذایی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در شهرستان قصرشیرین توزیع شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

سرخط اخبار استان‌ها