شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گچساران افزایش یافت

گچساران - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این شهرستان افزایش یافته است که این امر می تواند زنگ خطر کمبود تخت در آینده باشد.

آرین غلامیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درحال حاضر ۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی و هشت بیمار نیز در بیمارستان صنعت نفت شهر دوگنبدان بستری هستند.
وی بیان کرد: در صورتی که روند تعداد ورودی بیماران نیازمند بستری در بیمارستان های گچساران در روزهای آینده ادامه یابد با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به بازگشت محدودیت های کرونایی در این شهرستان تاکیدکرد: در این شرایط مسئولیت اصلی به حداقل رساندن تهدیدهای این ویروس ناشناخته بر عهده شهروندان است.

غلامیان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری در مکان های پرتردد خودداری و ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:۷۰درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده در این شهرستان سه هفته گذشته تاکنون به ثبت رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با یادآوری قرمز بودن وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:هم اکنون پایش واحدهای صنفی و مکان های عمومی نظیر بانک ها و دستگاه های اجرایی برای نظارت بر روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی با جدیت در حال انجام است.

فرماندار گچساران پیش از این گفته بود: برای بهره وری بهتر از ظرفیت بیمارستان ها عمل های جراحی الکتیو غیرفعال شده است.

علی خوان پایه تصریح کرد: ۵۴تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی، صنعت نفت و بی بی حکیمه این شهرستان آماده شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: ۱۱ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان های این شهرستان وجود دارد که ۶ تخت آن برای بیماران احتمال کرونا در نظر گرفته شده است.

تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha