۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۷:۰۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83845761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات دولت در سبزوار موجب مهاجرت معکوس شده است

سبزوار- ایرنا- رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: خدمات رسانی مطلوب دولت طی سال‌های گذشته به مناطق عشایری این شهرستان علاوه بر رونق تولید محصولات دامی و کشاورزی سبب مهاجرت معکوس شده است.

حمید کیانی مهر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه دولت منجر به افزایش حدود ۲۰ درصدی بازگشت به زندگی عشایری در بخش روداب سبزوار شده است بطوریکه هم اکنون ۴۰۰ خانوار عشایری در قالب دو هزار نفر در هشت روستا و سه منطقه زندگی می‌کنند. 
وی ادامه داد: سال گذشته ۶۴ میلیارد ریال برای ساخت سه طرح عمرانی مناطق عشایری این شهرستان اختصاص یافت که عمده‌ترین آن ساخت بندخاکی منطقه عشایری ذوالفرخ بود که در سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: تامین آب شرب مناطق عشایری، احداث مسکن محرومان در این مناطق و توزیع نهاده‌های دامی از عمده خدمات دولت در مناطق عشایری این شهرستان طی سه سال گذشته بوده است.
وی افزود: همچنین از محل سامانه کارا طی ۲ سال گذشته افزون بر ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایت از تولید با هدف رونق تولید، تامین نهاده‌های دامی، خرید دام و بهسازی اماکن نگهداری دام به عشایر شهرستان سبزوار پرداخت شده است.
کیانی مهر ادامه داد: دامداران عشایر این شهرستان با تولید سالانه افزون بر ۷۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.
۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.
عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha