اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در بوشهر تامین شد

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: این استان در زمینه ژل و محلول ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف و ماسک کمبودی ندارد .

سید حسین حسینی روز دوشنبه درگفت‌و گو با ایرنا گفت: با بهره‌بردای از واحد تولید ژل و انواع محلول شستشو و ضدعفونی کننده در ماه جاری نیاز استان به این محصول به طور کامل رفع شده است و با آغاز به کار واحدهای صنعتی تولید ماسک در بوشهر و عسلویه در این محصول نیز به خودکفایی می‌رسیم.

وی افزود: همچنین ۴ واحد تولیدی محصولات پلاستیکی با تغییر خط به تولید دستکش یکبار مصرف پرداختند و نیاز بوشهر به این محصول نیز در استان تامین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآورشد: در اواخر سال گذشته با شیوع کووید ۱۹  استان به یکباره با کمبود ماسک رو به رو شد اما در ابتدا تولید ماسک استان با محوریت استفاده از ظرفیت کارگاه‌ها با همکاری اتحادیه صنفی خیاطی و اداره کل فنی و حرفه‌ای  و همراهی کارگاه‌های جهادی صورت گرفت.

وی اظهارداشت:هم اینک یک واحد صنعتی تولید ماسک در جم با ظرفیت تولیدی ۱۵ هزار ماسک در روز توسط سرمایه‌گذار خصوصی راه‌اندازی شد که قابلیت افزایش تولید تا ۲۵ هزار عدد را نیز دارد.

حسینی افزود: پیش بینی می‌شود یکی از واحدهای صنعتی تولید ماسک سه لایه استان در هفته آینده با ظرفیت تولید ۲۰ هزار ماسک در روز راه‌اندازی شود که قابلیت افزایش تولید تا ۳۰ هزار ماسک در روز را دارد.

وی اضافه کرد: دیگر واحد در دست اجرای تولید صنعتی ماسک نیز در مردادماه با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ماسک در روز بهره برداری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  بوشهر گفت: میزان تولید واحدهای کارگاهی صنفی ماسک در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ هزار ماسک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha