شمار مستمری بگیران بیمه کشاورزان استان مرکزی به ۹ هزار و ۶۰۳ نفر رسید

اراک - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: تعداد مستمری بگیران این استان به ۹ هزار و ۶۰۳ نفر افزایش یافت و این صندوق رتبه چهارم کشور را از آن خود کرد.

«محمدصادق زهدی» روز چهارشنبه به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر در جمع خبرنگاران افزود: ۲۴۵ نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی امسال بازنشسته و به جمع مستمری بگیران افزوده شدند.

وی از افرایش ۲۰ درصدی تعداد افراد تحت پوشش این صندوق در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و گفت: این افزایش در راستای تحقق شعار جهش تولید و بهره‌مندی قشر مولد از خدمات بیمه انجام شد.

وی ادامه داد: پارسال به یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از مستمری بگیران این صندوق در استان تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی پرداخت شد که پیش‌بینی شده این تسهیلات تا پایان سال به تمام مستمری‌بگیران این صندوق پرداخت شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی در راستای مقابله با کرونا نیز اقداماتی را برای کمک به آسیب دیدگان از بیماری داشته و در این خصوص سامانه‌ای طراحی شده است.

وی عنوان کرد: اعضای این صندوق که خود و یا عضوی از خانواده آنها که به واسطه کرونا بیمار شده باشد، می‌توانند شماره پنج را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷ ارسال کنند که تاکنون ۶۹ شماره در استان مرکزی به ثبت رسیده و پس از بررسی‌های صورت گرفته، ۱۹ نفر تایید شده‌اند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: به افزاد تایید شده علاوه بر مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات، ۲ تا پنج میلیون ریال نیز کمک بلاعوض پرداخت شده است.

زهدی اظهار داشت: طرح ساماندهی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی به عنوان سومین استان پیشرو در کشور اجرایی شده و از ۸۶ کارگزار به ۳۳ کارگزار کاهش یافته که فعالیت ۱۴ کارگزار آن به شکل تعاونی تولید روستایی، ۱۸ کارگزار شرکت‌های بخش خصوصی و یک کارگزار در قالب دهیاری است.

وی گفت: شهرستان محلات در استان مرکزی در زمینه جذب عضو در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر پیشرو است و از سال ۹۶ تا ۹۹ نسبت به ۱۲ سال گذشته، جذب عضو در این شهرستان با افزایش ۲۵۷ درصدی همراه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: ۸۵ سال از تاسیس بیمه‌های مختلف و بهره‌مندی قشرهای مختلف از بیمه بازنشستگی در کشور می‌گذرد و کشاورزان و روستائیان تا قبل از سال ۸۴ از این نعمت محروم بودند.

زهدی اظهار داشت:  ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۲۴ نفری استان مرکزی را روستائیان تشکیل می‌دهند که تا پایان سال قبل،  ۵۸ هزار و ۶۲۳ نفر از جمعیت روستایی این استان جذب این صندوق شده‌اند.

وی بیان کرد:  نخستین گروه از صندوق کشاورزان و روستائیان و عشایر کشور در دولت تدبیر و امید و در سال ۹۶ به بازنشستگی رسیدند که تاکنون ۱۶۰ هزار نفر در کشور از طریق این صندوق به بازنشته شده‌اند که سهم استان مرکزی در این راستا ۹ هزار و ۶۳ نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی ادامه داد: شهرستان شازند رتبه اول مستمری بگیران این صندوق را در استان را دارد و و کمترین مستمری‌بگیران این صندوق در شهرستان محلات است.

زهدی یادآور شد: نرخ حق بیمه بازنشستگی در تامین اجتماعی ۱۲ درصد، بازنشستگی و فوت ۱۴ درصد، بازنشستگی، فوت و کارافتادگی ۱۸ درصد و بازنشستگی، فوت، کار افتادگی و دفترچه درمان ۲۷ درصد است اما نرخ بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر  پنج درصد از سطح درآمد اعضا است و ۱۰ درصد نیز از طرف دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: صندوق کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی پارسال، ۳۰ میلیارد ریال از معوقات مستمری‌بگیران را نیز پرداخت کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: دولت نگاه اقتصادی و درآمدزایی به این صندوق ندارد و تنها هدف حمایت از کشاورزان و روستائیان و عشایر است.

۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال سهم استان مرکزی از تسهیلات جبران خسارت کرونا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست خبری گفت: ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال سهم این استان از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارات بیماری کرونا در کشور است.

«محمد تقی آبایی‌هزاوه» افزود: ۲۱ هزار واحد کسب و کار در استان مرکزی به واسطه این بیماری دچار آسیب و خسارت شده‌اند که تاکنون حدود ۲ هزار و ۸۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: از اسفندماه ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی، تاکنون ۹ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بر اساس قانون بیمه بیکاری، هشت هزار نفر مشمول شناخته شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: از مجموع هشت هزار نفر مشمول بیمه بیکاری این استان، سه هزار و ۵۰۰ نفر به واسطه بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

آبایی هزاوه عنوان کرد: دولت برای پرداخت بیمه بیکاری این قشر ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده که تاکنون مبالغی نیز در این خصوص پرداخت شده است و پرداخت سایر مشمولان  بیمه بیکاری استان مرکزی نیز در دست بررسی است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha