۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 83850166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت قطعه دوم جاده شادمهر - کاشمر هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای احداث ۲۰ کیلومتر قطعه دوم جاده شادمهر - کاشمر هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

قدرت الله ابک روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی کاشمر افزود: با توجه به مشکلات تامین اعتبار این قطعه باید به دو بخش ۱۰ کیلومتری تقسیم شود تا برای تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده گزارش مدونی از کل محور، وضعیت و نقش آن تهیه و برای وزیر راه و شهرسازی ارسال می‌گردد تا در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار می‌شود از آن دفاع کرده و با تخصیص به موقع اعتبارات باند دوم این جاده هرچه سریع‎تر به نتیجه برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به عدم استقبال مردم کاشمر از طرح ملی مسکن گفت: با این حال اگر برای احداث مسکن با کمبود زمین مواجه شدیم، سند زمین‌های دولتی که به نام ادارات دولتی صادر شده اما تاکنون پروانه نگرفته‌اند و عملیات اجرایی در آنها  شروع نشده، باطل و برای ساخت منازل طرح ملی مسکن استفاده می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از حدود ۱۷۷۷ نفر ثبت‌نام کننده در این طرح حدود ۵۰ درصد تایید شوند و زمینی که برای اجرای این طرح در کاشمر پیش‌بینی شده یک هکتار با تراکم پنج طبقه است.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: هم‌زمان با شروع قطعه دوم جاده کاشمر به شادمهر باید مناقصه قطعه سوم هم برگزار شود تا کار به تأخیر نیفتد، در قطعه اول به‌ رغم مشکلات موجود این پروژه با پیگیری‌ها و تلاش شهرداری به نتیجه رسید.

مسلم ساقی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص به‌ موقع اعتبارات ۲۰ کیلومتر قطعه دوم در آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در داخل شهر و جاده کاشمر به شادمهر تصادفات منجر به فوت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن در این شهرستان کاهش یافت.

فرماندار کاشمر، نبود جاده کمربندی  و رفت و آمد خودروهای سنگین از داخل شهر را خطرناک و عامل ایجاد مزاحمت  برای مردم دانست و ادامه داد: انتظار داریم هرچه زودتر نسبت به احداث جاده کمربندی کاشمر اقدامات و مطالعات لازم انجام شود. 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: جاده شادمهر به کاشمر و ادامه آن به سوی بردسکن و انابد از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه در حوزه راه است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: از نظر اقتصادی و اجتماعی باند دوم جاده شادمهر به کاشمر و ادامه آن به انابد باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تمام اعتباری که برای امسال اعلام شده تخصیص یابد، ابراز امیدواری کرد طی دو تا سه سال آینده پروژه باند دوم جاده شادمهر به کاشمر تکمیل شود.

شهردار کاشمر نیز گفت: در قطعه اول باند دوم جاده کاشمر به شادمهر ۱۰ کیلومتر توسط شهرداری احداث شد که برای انجام این پروژه به ‌رغم اینکه انجام و تحویل گردیده هنوز ۸۰ میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی طلبکاریم.

جعفر سلیمانی افزود: از سال ۹۶  شهرداری در این جاده هزینه کرده  و به رغم افزایش بهای ملزومات، تاکنون مطالبات شهرداری پرداخت نشده و اکنون پیمانکار بعدی همین پروژه را با مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال ادامه می‌دهد.

وی به وضعیت پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: انجام عملیات زیرسازی و آماده‌سازی این پروژه به شرکت‌ها واگذار شده و شرکت‌ها هزینه آماده سازی را از متقاضیان گرفته‌اند اما ۵۰ درصد کار ناتمام مانده است.

شهردار کاشمر ادامه داد: حدود سه هزار خانوار مسکن مهر به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها دچار مشکلات جدی هستند و از نبود امکانات رنج می‌برند، هر خانوار ۱۵ میلیون ریال هزینه آماده‌سازی به شرکت پرداخته ولی آن‌ها هزینه نکرده‌اند که لازم است در این خصوص تصمیم گیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این سفر از پروژه باند دوم جاده کاشمر - سه‌راهی شادمهر به طول ۲۰ کیلومتر، اراضی طرح اقدام ملی مسکن و فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کاشمر بازدید کرد.

از سال ۹۵ با اقدامات شهرداری طبق تفاهمنامه با استانداری و اداره راه و شهرسازی در مرحله نخست ساخت ۹ کیلومتر جاده دو بانده از ابتدای ورودی شهر کاشمر تا پلیس راه شادمهر اجرایی شد.
پروژه دو بانده شدن جاده ۵۶ کیلومتری شادمهر - کاشمر از مصوبات اجرا نشده دولت دهم است که اجرای بخشی از آن در دولت یازدهم محقق شد.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha