۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83852768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف گروه‌های تجاری آمریکا خواستار ازسرگیری برنامه مهاجرتی«داکا» شدند

تهران-ایرنا- ائتلافی متشکل از روسای شرکت‌ها و گروه‌های تجاری بزرگ آمریکا به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار دادند اقدامات برنامه مهاجرتی موسوم به «داکا» را متوقف کند تا اجرای این برنامه از سرگرفته شود.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای هیل، ائتلافی متشکل از بیش از ۱۴۰ کشور و انجمن تجاری در نامه ای خطاب به ترامپ خواستند اجازه  دهد برنامه داکا که از آن به عنوان برنامه «رویاپردازان» هم نام برده می شود، اجرا شود.

برنامه داکا، در سال ۲۰۱۲ میلادی در دولت باراک اوباما پیشنهاد شد و به اجرا درآمد. داکا مخفف جمله، Deferred Action for Childhood Arrivals، است. بر پایه داکا فرزندان مهاجران غیرقانونی توانستند اجازه کار در خاک آمریکا پیدا کنند.

این شرکت ها که در بین آنها اسامی شناخته شده ای همچون اپل، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک، اوبر، فدراسیون خرده فروشی های میل و اتاق بازرگانی آمریکا دیده می شود درنامه خود آورده اند: کسانی که مشمول برنامه داکا می شوند سالها اعضای کلیدی نیروی کار، صنایع و اجتماعات ما بوده اند و آنها از قوانین و مقررات کشور ما برای حفظ موقعیت خود بر اساس قانون داکا پیروی می کنند.

دراین نامه به یک نظرسنجی عمومی استناد شده که نشان می دهد آمریکایی ها علاقه مند به حمایت از «رویاپردازان» یا مهاجران جوانی هستند که در دوران کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند.

در نامه این گروه همچنین آمده است: اکنون زمان اخلال در رونق اقتصادی شرکت های ما و وقت آن نیست که سلامت و امنیت این افراد آسیب پذیر به خطر بیفتد.

آنها از ترامپ خواستند از اقداماتی که تاثیری منفی بر برنامه داکا دارد اجتناب کند.

این نامه که روز یکشنبه منتشر شده است بعد از رای ماه گذشته دیوان عالی آمریکا در مخالفت با نخستین تلاش ترامپ برای لغو برنامه داکا تهیه شده است. دادگاه از رئیس جمهوری آمریکا خواسته است ادله کافی برای توجیه تصمیم خود جهت لغو این برنامه براساس قوانین فدرال ارائه دهد. البته دادگاه اعلام کرده که ترامپ از اختیارات لغو این برنامه برخوردار است و اساسا با این رای رئیس جمهور می تواند دوباره تلاش کند یا عقب نشینی کند.

منابع چندی به تارنمای هیل گفته اند که دولت ترامپ خود را برای دومین تلاش خود برای لغو این برنامه در این هفته آماده می کند که زمان آن هنوز به طور کامل مشخص نیست.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ برنامه مهاجرتی مورد تایید دولت باراک  اوباما رئیس جمهوری سلفش را لغو کرد. این برنامه از مهاجران بدون مدرکی که هنگامی کودکی به آمریکا آمده بودند، در مقابل اخراج از کشور حمایت می کرد. این اقدام جزو اصلی ترین تلاش های اولیه ترامپ در محدود کردن مهاجرت بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha