شناورهای بی‌هویت از بندر صیادی پارسیان خارج شوند

بندرعباس- ایرنا- ترافیک ایجاد شده توسط شناورهای بی‌هویت در بندر صیادی جوادالائمه پارسیان می‌تواند برای جامعه صیادی از نظر ایمنی و افزایش احتمال آتش‌سوزی خطرساز باشد از این‌رو خروج این شناورها در اولویت باشد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان روز دوشنبه در بازدید از بندرصیادی جوادالائمه پارسیان از مدیریت بهره بردار این بندر صیادی خواست تا ارتقای  امنیت و ایمنی به ویژه در رابطه با آتش سوزی در دستور کار خود قرار دهد.

ابراهیم عالی‌زاده افزود: ارتقای ایمنی و امنیت در بنادر صیادی باید اولویت اصلی مجریان بهره‌بردار باشد.

وی هم‌چنین در نشست با جمعی از صیادان بندر صیادی جوادالائمه به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان بر رعایت حریم‌های مرزی، قوانین و مقررات صیدوصیادی، استفاده از تجهیزات صید استاندارد، پرهیز از روش‌های صید مخرب و صید و صیادی اصولی تاکید کرد.

بندر صیادی جوادالائمه شهرستان پارسیان به بیش از ۶۰ فروند شناور صیادی و نزدیک به ۲۴۰ نفر صیاد خدمات می‌دهد.

در ۲ ماهه امسال در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه اکنون چندین شناور و قایق صیادی دچار حرق شدند که موجب خسارت زیادی به صاحبان آن‌ها شده است.

آتش‌سوزی در ساعات پایانی پنجشنبه‌شب ۲۲ خرداد امسال سبب از بین رفتن ۷ فروند لنج صیادی چوبی و فایبرگلاس و تعدادی قایق در اسکله صیادی بندرکنگ شد.

۱۳ اردیبهشت امسال سه فروند لنج صیادی ساعاتی پیش در بندرمقام از توابع شهرستان بندرلنگه دچار حریق شد که پس از چند ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و با کمک شناورهای مردمی حریق مهار شد.

یک هفته قبل از آن (نهم اردیبهشت) نیز یک فروند شناور صیادی حدود ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه صبح در اسکله «پشت‌شهر» بندرعباس دچار آتش سوزی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha