نماینده مجلس: مبادله تجاری با سایر ارزها از راهکارهای مقابله با تحریم است

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی را مبادله و معامله اقتصادی‌ با چند کشور تحت تحریم با ارزهای خارج از حوزه دلار و یورو عنوان کرد.

«محمدحسن آصفری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا همچنین افزود: می‌توانیم در مبادله کالا با چین از آنها بخواهیم به ‌جای دلار، یوان به ما بدهند و ما هم در واردات کالا به این کشور با همان پول با آنها معامله انجام دهیم و یا در مبادلات اقتصادی‌ با عراق و ترک‌ها نیز با ریال و لیر با آنها معامله کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند جایگزین مناسبی برای ارز و دلار در کشور شود چرا که با خالی شدن صندوق ذخیره ارزی مشکلاتی در کشور رخ خواهد داد.

مجلس خردمندانه و بدون حاشیه از جایگاه نظارتی خود استفاده کند

آصفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: محور اصلی بیانات ایشان درباره مشکلات اقتصادی مردم و مسائل اشتغال و جهش تولید بود. رهبر انقلاب همچنین مجلس یازدهم را مجلس امید و انتظار مردم خواندند و بر مهار تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی‌های بی‌منطق و تلاش مجلس برای برنامه‌ریزی روی این محورها تاکید کردند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: استفاده از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌ها می‌تواند به مجلس در بررسی دقیق طرح‌ها و لوایح و انجام کارها کمک کند.

آصفری تصریح کرد: رهبری مشکلات فراوان اقتصادی کشور را به بیماری تشبیه و خاطرنشان کردند که با تقویت بنیه کشور از همه لحاظ می‌توان با بیماری اقتصادی مقابله کرد.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتشان با تاکید بر حوزه نظارتی مجلس عنوان کردند که، مجلس باید از جایگاه نظارتی خود استفاده صحیح کرده و مسائل را با متانت، خردمندانه و بدون حاشیه پیگیری کند تا خدای نکرده در این بحث‌ها به کسی اهانت نشود.

تعامل دولت و مجلس مطمئنا موجب آرامش در کشور می‌شود

آصفری درباره تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعامل دولت و مجلس مطمئنا موجب آرامش در کشور شده و راهگشای مشکلات مردم خواهد بود و حرکت کشور را در مسیر درستی قرار خواهد داد. البته این تعامل به این معنا نیست که مجلس چشم خود را بر برخی مشکلات اقتصادی ببندد.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تعامل دولت و مجلس هم از جهت کمک در بعد نظارتی و هم قانونگذاری و ریل‌گذاری ضروری است تا دولت را در مسیر درست هدایت ‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha