۲ هزار مربی ورزشی شهرداری تهران تسهیلات دریافت می‌کنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از پیگیری جدی برای تامین منابع و اعتبارات پرداخت تسهیلات به مربیان خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار مربی ورزشی از وام های بدون‌بهره برخوردار می‌شوند.

 امیر محسنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی، پرداخت حقوق برخی مربیان به تعویق افتاد که با پیگیری های به عمل آمده، این موضوع تا پایان ماه جبران خواهد شد.

محسنی افزود: مربیان پیش از شیوع کرونا به صورت درصدی (جذب هر ورزشکار) حقوقی را از این نهاد دریافت می کردند که با گسترش بیماری و استقبال محدود علاقه مندان، پرداخت ها به مربیان با مشکل مواجه شده است.  

به گفته وی میزان این وام ها متفاوت بوده و براساس اصل حقوق دریافتی پیش از کرونا پرداخت می شود.

محسنی با بیان اینکه پرداخت وام بنا به دستور شهردار در اختیار سازمان ورزش قرار می گیرد تاکید کرد: به طور جدی پیگیر تامین منابع و اعتبارات پرداخت این تسهیلات هستیم چرا که این اقدام ۳۴روز پیش مطرح و طی پایان تیر ماه نهایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کردکه طبق قول مساعد شهرداری تهران پرداخت وام براساس حق الزجمه دریافتی با تنفس یکساله و بدون بهره برای مربیان و ناجیان آموزشی در نظر گرفته شده است.

ورزش شهرداری ماهانه ۱۰میلیارد تومان از کرونا زیان می بیند

وی اضافه کرد: با شیوع کرونا از پنجم اسفند تا ۱۷خرداد فعالیت ۲۰۰ مجموعه ورزشی و ۱۲۰۰ ایستگاه شهروندی تعطیل شده است.

محسنی عنوان کرد که با تعطیلی اماکن ورزشی ماهانه ۱۰میلیارد تومان درآمد این نهاد خسارت وارد می شود.

به گفته وی در طرح ورزش از نو از ۱۷ خرداد ماه فعالیت ۵۸ مجموعه ورزشی با رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ظرفیت در سانس فعال بود.

مدیرعامل سازمان ورزش با بیان اینکه با نظر ستاد ملی کرونا فعالیت ورزشی از ۱۹ تیرماه به مدت ۱۰روز تعطیل شده است، گفت: ادامه فرآیند تعطیلی مجموعه های آبی و چند منظوره شهرداری تا قبل از اتمام مهلت موجود مجدد اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اولویت ما در این تعطیلی ها اماکن ورزشی حفظ جان و سلامتی مردم، ورزشکاران و کارکنان مجموعه ها بوده که در صورت بازگشایی مجدد با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت ها امکان پذیر خواهد بود.

محسنی همچنین از واگذاری ۲مجموعه شهید کاظمی و امام رضا(ع) به سرخ آبی های پایتخت اشاره کرد و گفت: این واگذاری مجموعه های ورزشی شهرداری در زمان مدیریت شهردار اسبق(قالیباف) رخ داده که شرایط انتقال آنها پابرجاست.

ورزشگاه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ تهران با مساحت ۹۰ هزار مترمربع  به سرخپوشان واگذار می شود. این مجموعه از امکاناتی همچون سکوی ۱۵ هزار نفری تماشاگران، خوابگاه، پارکینگ و سیستم روشنایی مجهز برخوردار است.

 ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه ۱۸ نیز با ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین نیز  که از امکانات مناسبی شامل زمین چمن مصنوعی استاندارد، چمن طبیعی، سیستم روشنایی مجهز و طرح توسعه بهره مند است، به آبی پوشان پایتخت واگذار خواهد شد.

مدیریت ورزشگاه‌های یادشده هم اکنون به صورت اجاره به ترتیب در اختیار باشگاههای پرسپولیس و استقلال قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha