۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 83854938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد ۲ هزار مترمربع مزرعه آموزشی گیاهان دارویی در دانشگاه لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه لرستان گفت: با هدف توسعه تحقیقات دانشگاهی و فضای سبز ۲ هزار مترمربع مزرعه آموزشی گیاهان دارویی در این دانشگاه ایجاد شد.

خسرو عزیزی روز سه شنبه به رسانه ها  اعلام کرد:  امسال حدود ۲۰ هکتار از زمین های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و سایت کمالوند، زیر کشت انواع درختان رفته یا آماده کشت شده است.

وی افزود: از این مجموع ۱۵ هکتار مربوط به دانشکده کشاورزی است که از این مقدار پنج هکتار زیتون روغنی کشت شده و بستر ۱۰ هکتار دیگر برای کشت امسال آماده شده است.

وی با بیان اینکه در سایت مرکزی کمالوند تعداد ۵۰۰ اصله درخت میوه در فضای سبز کاشته شده است، ادامه داد: حدود ۱۰ هزار درخت سرو نقره ای و تبری جهت دیواره پرچین، حدود ۸۰۰ اصله درخت چنار و ۷۰۰ اصله درخت پالونیا در اطراف خیابان های سایت کمالوند، کشت شده اند. 

عزیزی گفت: حدود یک هکتار از باغات انگور سایت کمالوند نیز به صورت داربستی درآمده که در زمینه افزایش تولید و کاهش بیماری حائز اهمیت است و همچنین ۲ هکتار باغ بذری پسته با استفاده از چهار رقم تجاری، پیوندزنی شده که باعث افزایش کمیت و کیفیت تولید خواهد شد.

وی عنوان کرد:پروژه توسعه باغ تولید انگور به روش داربستی با مساحت نزدیک به یک هکتار در سایت مرکزی دانشگاه لرستان در حال اجرا است.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه اکنون هشت هزار و ۴۶۶ دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند تصریح کرد: ۱۹۴ رشته تحصیلی در این دانشگاه فعال است که از این مجموع ۴۹ رشته در مقطع دکترای تخصصی، رشته دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد و ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی ارایه می شود.

عزیزی اظهار داشت: ۶ هزار و هفت دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۵۴۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۴۱ دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای، ۷۷۱ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در این دانشگاه تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۵۵ نفر خارجی هستند.

وی بیان کرد: ۳۳۴ عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان تدریس دارندکه از این مجموع ۲۰ نفر استاد تمام و ۸۰ نفر استادیار هستند و اکنون نسبت دانشجو به هیات علمی در این دانشگاه ۲۵.۳۴ درصد است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha