۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83856556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و خاک و افزایش ابر پدیده غالب هواشناسی در استان مرکزی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: گرد و خاک و افزایش ابر پدیده غالب هواشناسی این استان تا پایان هفته جاری است.

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل افزایش سرعت وزش بادهای شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور و بخش‌هایی از استان مرکزی به‌ویژه در مناطق شرق و شمال شرق استان، احتمال انتقال گرد و خاک به استان و ایجاد گرد و خاک محلی وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز (چهارشنبه) در نوار شمال استان مرکزی به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان‌های ساوه، زرندیه و غرق‌آباد در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست. 
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی شده نشان دهنده افزایش ناپایداری‌های همرفتی در این استان در روز پنجشنبه است که موجب افزایش ابر در ساعات بعداز ظهر و در برخی از نقاط استان رگبار باران و احتمال رعدوبرق و افزایش موقتی سرعت باد  می‌شود.

مرادی اظهار داشت: دمای هوای استان مرکزی از روز شنبه آتی روند افزایشی دارد و تا اواسط هفته روند آن محسوس است.

وی عنوان کرد: ساوه و دلیجان با بیشینه دمای ۳۵ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱۱ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک احداث شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶  نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha