ساکنان ۱۷۳ روستای خراسان رضوی صاحب جاده آسفالته شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۷۳ روستای این استان در طول فعالییت دولتهای یازدهم و دوازدهم از مزایای راه آسفالته برای رفت و آمدهای سهل و ایمن برخوردار شده‌اند.

ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا طول کنونی راههای روستایی خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر ذکر و بیان کرد: هفت هزار و ۷۵۰ کیلومتر از این طول راه روستایی آسفالت شده است.

وی افزود: هزار و ۴۲ کیلومتر از جاده‌های روستایی خراسان رضوی در دوره فعالیت دولت‌ تدبیر و امید آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در این چارچوب ۱۷۳ روستا در این استان با مجموع جمعیت ۶۶ هزار نفر از مزایای راه آسفالته روستایی برخوردار شده‌اند.

وی گفت: پیش از شروع کار دولت یازدهم، شاخص برخورداری روستاهای با جمعیت بیشتر از ۵۰ خانوار در خراسان رضوی از "راه روستایی" مناسب ۸۹ درصد بود. 

نصری افزود: هم‌اینک شاخص برخورداری روستاهای خراسان رضوی از راه روستایی مناسب بخاطر تلاشهای صورت گرفته در طول فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم به ۹۵.۵ درصد افزایش یافته است. 

وی همچنین افزایش بی‌رویه قیمتها، کمبود اعتبارات و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری را مهمترین چالش در زمینه نگهداری راهها دانست و خواستار توجه ویژه برای رفع این کمبودها شد. 

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در دو هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند. 

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha