۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83859384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح طرح حیاتی در روستای "کوسه" بوکان بدون استفاده از اعتبار دولتی

مهاباد- ایرنا- سرپرست بخشداری مرکزی بوکان گفت: طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی روستای "کوسه" از توابع این بخش بدون استفاده از اعتبارهای دولتی و تنها با مشارکت روستاییان عملیاتی شده و به اجرا درآمد.

حسن خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این روستای گردشگری به معضل بزرگی برای مردم روستا و گردشگران بازدیدکننده از آن در سال‌های گذشته تبدیل شده بود.

وی افزود: برای اجرای عملیات هدایت آب‌های سطحی این روستا در مرحله نخست، یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب لجن و خاکبرداری در مسیر عملیات لایروبی آن به‌صورت کامل انجام شد.

سرپرست بخشدار مرکزی بوکان اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از محل خودیاری مردم تامین و با مشارکت، فرمانداری، دهیاری، بخشداری و بنیادمسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است.

"خضری" ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل ۱۴ ساله این روستای گردشگری برای هدایت آب‌های سطحی حل و به بستر رودخانه سیمینه هدایت شد.

وی افزود: برای هدایت آب‌های سطحی این روستا کانالی به طول ۴۰۰ متر ساخته شده و تنها بخشی از دال‌گذاری آن باقی مانده است.

وی با قدردانی از همراهی مردم به‌ویژه کشاورزانی که اراضی آنها در مسیر اجرای این طرح قرار دارد، گفت: عملیاتی شدن این طرح موجب ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تاسیسات خدماتی و کشاورزی شده است.

روستای "کوسه" یک روستای گردشگری به شمار می‌رود که در سه کیلومتری بوکان واقع شده است و روزانه هزاران نفر از مردم شهر بوکان برای تفریح، ورزش و خرید به این منطقه سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha