ناظران در شورای عالی آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات تعیین شدند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو نفر را به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش و دو نفر دیگر را به عنوان ناظر در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی مهدی اسماعیلی را با ۱۷۹ رای و مهدی روشنفکر را با ۱۶۸ رای از ۲۱۰ رای ماخوذه به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین روح الله متفکر آزاد با ۱۸۲ رای و احمد دنیا مالی با ۱۷۲ رای از ۲۰۳ رای ماخوذه به عنوان ناظر در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کردند.

پیش از رای‌گیری محمدحسن آصفری  نماینده مردم اراک در تذکری گفت: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی وقتی یک یا چند نماینده بخواهند از رییس جمهوری سوال کنند، باید این موضوع در دستور کار مجلس قرار بگیرد. زیرا در هفته‌های گذشته ۱۹۵ نماینده مجلس ۵ سوال اساسی از رییس جمهوری درباره افزایس قیمت ارز، طلا و تامین کالاهای اساسی امضاء کرده که تقدیم هیات رییسه شد.

وی افزود: از آنجا که مجلس انقلابی است، اگر مردم گلایه مندی نسبت به افزایش قیمت ارز، تورم، ناکارآمدی دولت در بخش اقتصادی دارند باید رسیدگی شود. زیرا ما نمایندگان قسم خورده‌ایم که به قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس پایدار باشیم و از هیات رییسه می‌خواهیم طرح سوال از رییس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha