۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83860357
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۶۴۷ بازرسی از اصناف و اماکن قم صورت گرفت

قم- ایرنا- رییس مرکز بهداشت قم گفت: از ۲۲ تا ۲۷ تیرماه جاری، ۲ هزار و ۶۴۷ بازرسی از اصناف و اماکن این استان صورت گرفت.

سیامک محبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در این بازدیدها مشخص شد یک هزار و ۹۰۶ واحد صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و ۲۷۰ صنف نیز به دلیل برخی تخطی‌ها، اخطار گرفتند.

وی اضافه کرد: در بازدید از ۳۲ شعبه بانکی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد اخطار تعطیلی برای این شعب صادر شود.

به گفته وی، دراین مدت، ۱۲۶ نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی انجام، چهار هزار و ۱۵۳ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف معدوم و چهار صنف نیز پلمب شد.

محبی بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به ۱۸ شکایت ثبت‌شده توسط مردم در سامانه ۱۹۰ رسیدگی کرده و از ۱۸ تالار، ۲ داروخانه،‌ ۱۶ اداره و سازمان، ‌۱۲ دفتر پیشخوان، ۵۶ شعبه بانک و یک هزار و هفت کارگاه،‌کارخانه و صنف بازدید کرده‌اند.

وی افزود: پیگیری نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلین در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت، ۹۴ مورد ارزیابی افراد مبتلا در درب منازل، پنج مورد نظارت بر دفن اموات و ۱۷ مورد نظارت بر گندزدایی آمبولانس از دیگر اقدامات کارشناسان محیط و حرفه‌ای در هفته گذشته بوده است.

کشف و معدوم‌سازی مقدار ۹۹۰ کیلو کشمش و خرمای کپک‌زده

وی در ادامه بیان کرد: در پی گزارش مردمی رسیده به سامانه ۱۹۰ و هدایت و همراهی ماموران کلانتری، بازرسان مرکز بهداشت موفق به کشف و شناسایی یک قلعه دامداری شدند که با خرما و کشمش‌های فاسد و کپک‌زده اقدام به تهیه مشروب می‌نمود.

رییس مرکز بهداشت افزود: در این بازدید، ۹۹۰ کیلو کشمش و خرمای کپک‌زده و فاسد کشف و معدوم شد

وی از همشهریان درخواست کرد: هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا توسط بازرسان مرکز بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha