۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83862533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در خراسان شمالی از مرز  ۱۰۰ هزار تن گذشت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت و تمامی وجوه محصول خریداری شده تا ۱۹ تیرماه هم پرداخت شده است.

سیدجلال موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان استان واریز شده است و مابقی  وجوه گندم نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.  

وی گفت: این میزان گندم در قالب ۱۶ هزار و ۱۵ محموله از گندمکاران استان خریداری شده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان خراسان شمالی در خصوص میزان خرید تضمینی کلزا نیز گفت: سه هزارو  ۲۴۱ تن کلزا در قالب هزار و ۱۹۱ محموله از کلزاکاران در سطح استان خریداری شده است و تا به امروز مبلغ ۱۵ میلیارد ریال وجه کلزا به حساب کلزاکاران واریز شده است.

موسوی افزود: کلزاکارانی که تا ۲۹ خرداد کلزای خود را تحویل مراکز خرید داده اند وجوه خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در این استان ۲۶ مرکز نگهداری گندم مجوز تحویل محصول را دارد، گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان باشد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست.

 ۹۸ هزار هکتار از دیمزارها و ۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای آبی استان زیر کشت گندم است و پیش بینی می شود که از این سطح ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

چهار هزار و ۴۶ هکتار کشتزار خراسان شمالی زیر کشت کلزا رفته که پس از سرمای دیررس بهاره، سه هزار و ۷۴۵ هکتار آن به بار نشسته و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

 انتظار می رود کلزاکاران استان پنج هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را به صورت تضمینی به شرکت غله بفروشند.

پارسال کلزاکاران خراسان شمالی سه هزار و ۶۸ تن دانه روغنی کلزا به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال به شرکت غله استان فروخته بودند.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.   بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha