پرونده ۲۰ واحد صنفی چالوس به خاطر بی‌توجهی به پروتکل ضدکرونا تعزیراتی شد

نوشهر- ایرنا - رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت چالوس گفت که به دنبال افزایشی شدن شیوع ویروس کرونا و تشدید بازرسی از واحدهای صنفی ، پرونده ۲۰ واحد صنفی شهرستان به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مسئولان بهداشتی و درمانی شهرستان چالوس اعلام کردند که این شهرستان از بیست و پنجم تیرماه جاری به علت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از حالت ناریجی خارج و در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت به همین خاطر طرح تشدید کنترل واحدهای صنفی شهرستان بر اساس مصوبه ستاد کرونا شهرستان در دستور کار اداره صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

محمد دوستعلی پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : بازرسان و ناظران این نهاد در سرکشی های روزانه از برخی از واحدهای صنفی از جمله رستوران ها ، نانوایی ها ، دفاتر پیشخوان و جایگاه های سوخت ، تعداد ۲۰ واحد از این واحدهای صنفی را به خار عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان فرستادند .

در دور نخست شیوع کرونا در شهرستان چالوس برای ۸۰ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی کرونا جریمه شدند.

معاون شبکه بهداشت  و درمان چالوس نیز پیش از این گزارش داد که از زمان تشدید کرونا در این شهرستان ، ۳۲۰ مورد بازدید از سطح شهرستان انجام گرفت و به واحدهای صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت نکردند حدود ۵۰ مورد اخطار داده شد.

در حال حاضر یک هزار و ۴۰۱  بیمار مشکوک به کرونا در مرکز درمانی استان بستری هستند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار جدید در مراکز درمانی این دانشگاه در بابل بستری شدند و در همین مدت هم ۴۴ بیمار ترخیص شد. 

بر اساس اعلام این دانشگاه در حال حاضر ۲۵۸ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

حدود هفت هزار واحد صنفی در شهرستان چالوس فعالیت دارد.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha