۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83863409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته‌های تکواندو و ووشو در بوکان صاحب سالن اختصاصی می‌شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان با بیان وجود استعدادهای ناب در رشته‌های رزمی در این شهرستان گفت: برهمین اساس پیش بینی شده تا سالن طبقاتی اختصاصی برای رشته‌های ووشو و تکواندو در این شهرستان احداث ‌شود.

لقمان خسروپور روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران آسیایی در بوکان اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال‌ جاری در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: برای احداث این سالن طبقاتی ردیف اعتباری ایجاد و زمین آن نیز مشخص شده است تا ورزشکاران و ورزش دوستان از جمله قهرمانان آسیایی این شهرستان قادر باشند از امکانات این مکان برای تمرینات خود استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان با تبریک به قهرمانان مسابقات آسیایی از جمله "مونا عبدی" در رشته تکواندو و "قرنی ابراهیمی" در رشته ووشو افزود: امید می‌رود این ورزشکاران در مسابقات جهانی و المپیک در آینده افتخارات دیگری برای کشور و استان کسب کنند.

"خسروپور" با بیان اینکه کسب مدال این ورزشکاران در سال گذشته برای کشور و استان بسیار ارزشمند بود، افزود: تنها دلیل تاخیر در برگزاری این مراسم، شرایط چند ماهه اخیر و شیوع بیماری کرونا در جامعه بود.

 وی ادامه داد: با توجه به عضویت «مونا عبدی» و «قرنی ابراهیمی» در سال ۹۹ در تیم ملی کشورمان، امیدواریم شاهد تداوم قهرمانی و کسب افتخار این ورزشکاران برای شهرستان و کشور باشیم.

امام جمعه بوکان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ورزش در اسلام گفت: کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی و آسیایی موجب افتخار برای جامعه است و باید مسوولان امر به ورزش قهرمانی نگاه ویژه و خاصی داشته باشند.

ماموستا ملاعباس احمدی اضافه کرد: ورزش علاوه بر تقویت جسم موجب پرورش روح و ایمان نیز در فرد می‌شود از این رو جامعه باید به امر ورزش و تزکیه نفس بیشتر بپردازد.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان گفت: "ابراهیم قرنی" در رشته ووشو بزرگسالان و "مونا عبدی" در رشته تکواندو و در رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران هستند و این امر باعث شده که فعالیت و تمرین این ورزشکاران بیشتر و جدی‌تر انجام گیرد.

انور ملارحیمی ادامه داد: کسب ۲ مدال طلای آسیایی در سال گذشته توسط ورزشکاران بوکانی در رشته‌های تکواندو و ووشو طی کمتر از یک ماه نشان‌دهنده استعداد بالای این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

وی اظهار داشت: ورزشکاران بوکانی با کسب ۱۳ مدال در مسابقات المپیک کشوری بعد از ارومیه در جایگاه دوم استان قرار دارند.

"قرنی ابراهیمی" ووشو کار بوکانی موفق به کسب مدال طلای دهمین دوره مسابقات جوانان آسیا در کشور برونئی و "مونا عبدی" در رشته تکواندو در مسابقات آسیایی در کشور اردن با ایستادن بر سکوی نخست آسیا، صاحب مدال طلا شده بودند.

 در پایان از این ۲ ورزشکار تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha