مردم رعایت کنند خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج می‌شود

اهواز - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به روند کاهشی بستری‌ها در استان از چند روز گذشته تاکنون اگر مردم رعایت کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند خوزستان تا چند روز آینده از وضعیت قرمز کرونا خارج می‌شود.

دکترفرهاد ابول‌نژادیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این که یک استان ازوضعیت قرمز کرونا خارج شود باید تعداد بیماران بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان در مدت ۱۴ روز کمتر از سه نفر باشد.

وی افزود: در استان خوزستان حدود پنج روز است که به این وضعیت رسیده‌ایم و امیدواریم مردم رعایت کنند تا این روند ادامه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش چشمگیر در تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان بیان کرد:  این امر حاصل استفاده فراگیر مردم از ماسک و توجه به روند فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی محقق شده است  لذا همچنان درخواست ما از مردم توجه به ادامه این روند است.

وی گفت:  شکست کرونا تنها با همکاری مردم ممکن است اگر مردم در این مسیر یاریگر کادر درمان باشند به خودشان و به کادر بهداشت و درمان کمک بزرگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا ،خوزستان بیش از ۲ ماه است که در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد ۱۸ شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز سه شنبه ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha