علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان فوق تخصصی اطفال در مشهد گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.

دکتر سید علی جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودک مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است علام تنفسی نداشته باشد اما دارای علائم گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ شدید، تب ‌بالا و عوارض پوستی باشد.
وی ادامه داد: این در حالی است که ویروس کرونا در بزرگسالان با علائم اختصاصی تنفسی مانند سرفه و عطسه خود را نشان می‌دهد. 

رییس بیمارستان فوق تخصصی اطفال "اکبر" در مشهد گفت: علاوه بر آن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کودکان خفیف‌تر است.

وی افزود: کودکان ناقلین قوی برای انتقال  ویروس کرونا به دیگران هستند در حالی که ممکن است علائم نداشته باشند.
جعفری ادامه داد: تاکنون موارد اندکی از مرگ و میر ناشی از کرونا در بین کودکان خراسان رضوی گزارش شده و چند کودکی که به این علت  فوت کرده‌اند دارای بیماری‌های زمینه‌ای سرطان و نقص سیستم ایمنی بوده‌اند. 
وی گفت: پیشگیری از ابتلا به کرونا در بین کارکنان بیمارستان فوق‌ تخصصی اطفال اکبر که مجهزترین و بزرگترین بیمارستان کودکان در شمال شرق کشور به شمار می‌رود، به دلیل خفیف بودن یا نداشتن علائم در کودکان و بروز آن با علائم دیگر غیر تنفسی، یکی از چالشها به شمار می‌رود و تاکنون تعدادی از کارکنان این بیمارستان حین درمان کودکان بیمار به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیمارستان  ۲۵۰ تختخوابی اکبر در سال ۱۳۹۶ با همکاری خیران در مشهد به بهره برداری رسید و اکنون یکی از بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

هم‌اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر  در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۴۵ نفر را بیمار کرده و جان ۶۳۰ هزار و ۳۱۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۹ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۸۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با چهار میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۷۵ بیمار کووید ۱۹ و ۱۴۶ هزار و ۱۸۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی ، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا، جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha