۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83865440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدنگاری اراضی دولتی آذربایجان‌غربی تا ٢ ماه آینده پایان یابد

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بهترین راه مبارزه با زمین خواری و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اجرای دقیق و سریع طرح جامع حدنگاری یا کاداستر است و باید با همکاری دستگاه‌ها تا پایان شهریور، همه اراضی و املاک دولتی در این طرح ثبت شود.

علی اکبر گروسی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت و ارزش طرح جامع حدنگار اضافه کرد: یکی از فواید اجرای حدنگار ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی در خدمات رسانی مطلوب درون و برون سازمانی است. 

وی ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های سرزمینی با هدف تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و همچنین اعتمادسازی و حصول اطمینان در معاملات و تشخیص آسان منابع ملی از املاک شخصی مردم برای دستگاه‌های مسوول به خصوص دستگاه قضایی از دیگر فواید طرح کاداستر است.

رییس شورای حفاظت از حقوق بیت المال آذربایجان‌غربی گفت: اجرایی شدن طرح جامع حدنگار، مطالبه روسای قوای سه گانه است و ادارات متولی از جمله اداره کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، جهادکشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی وظایف و تکالیف مضاعفی بر عهده دارند. 

گروسی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر موجب ثبت اسناد مالکیت ملی می‌شود و برای توسعه ادارات بسیار حائز اهمیت است. 

وی بیان کرد: همچنین در مواقع ضروری یا در حوادث و بلایای طبیعی وجود کاداستر می‌تواند در احقاق حقوق عامه و حقوق بیت المال تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال نیز از ادارات خواست تا اراضی و املاکی که سند ندارند را در سریع ترین زمان نسبت به اخذ سند کاداستر و اداراتی که سند دفترچه ای برای املاک خود دارن،د نسبت به تغییر آن به سند تک برگ (کاداستر) اقدام کنند.

در ادامه جلسه مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گزارش مفصلی از روند اجرای طرح حدنگار ارائه و مدیران کل استانی حاضر در جلسه نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha