۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1181
کد خبر: 83882238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی برای «جوشش ابرهای همرفتی» در خوزستان

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ هشدار «سطح زرد»، نسبت به «جوشش ابرهای همرفتی»، انتظار رگبار پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد و تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی و شرقی استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان، از امروز پنجشنبه تا چند روز آینده به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری، افزایش ابر، در برخی مناطق جوشش ابرهای همرفتی پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود شاهد وقوع رگبار پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا نسبتا شدید به صورت ناگهانی، گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال شرقی، شرقی، ارتفاعات استان و در دیگر مناطق به صورت نقطه‌ای، باشیم.

بازگشت تب ۵۰ درجه

همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش شرجی و دما تا ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در هفته آینده در برخی مناطق استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی از امروز  تا اواسط هفته آینده با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت و شرجی در استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه به بعد تا اواسط هفته آینده به تدریج شاهد افزایش دما و در روزهای یکشنبه به بعد شاهد وقوع دماهای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در استان خواهیم بود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: طی امروز تا روز شنبه با توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای به ویژه در مناطق مرتفع شمال، شمال شرق و شرق استان وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای استان در رامهرمز ۴۸.۴ درجه و حداقل دمای استان در ایذه ۲۴.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

سبزه‌زاری ادامه داد: در این مدت دمای هوای اهواز بین حداقل ۳۰.۲ درجه و ۴۷.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

 وی گفت: حداکثر رطوبت استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز در ماهشهر و شادگان با ۸۸ درصد رخ داده است و میزان رطوبت هوا در آبادان ۸۷ درصد، هندیجان ۸۴ درصد، بستان ۸۱ درصد و کشاورزی اهواز ۷۷ درصد بوده است.

وقوع دماهای ۵۰ درجه و رطوبت در خوزستان در هفته گذشته باعث شد که ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ ، ۳۰ و ۳۱  تیرماه) به دستور استاندار خوزستان تعطیل و ساعت اداری در روز شنبه ۲۸ تیر و چهارشنبه یکم مرداد تا ساعت ۱۲ ظهر کاهش یابد.

روز ۳۱ تیر ماه شوش با دمای ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در صدر گرم‌ترین شهرهای خوزستان قرار گرفت. همچنین ۳۰ تیر ماه ۱۰ شهر خوزستان دمای ۵۱ درجه و بالاتر را تجربه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha