به گزارش ایرنا، «جیلانی فرهاد» روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که این بازدید و بررسی با تأکید ریاست جمهوری افغانستان بر روند تسریع ساخت و تکمیل راه آهن با توجه به اهمیت و اثرات آن بر بهبود وضعیت اقتصادی و ترانزیتی بین ایران و افغانستان انجام شده است.
وی افزود: با ساخت و بهره برداری این راه آهن روند ترانزیت و حمل و نقل زمینی این کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.
«وحید قتالی» استاندار هرات نیز در بازدید و بررسی روند ساخت و تجهیز ایستگاه های «روزنک»، «غوریان» و آخرین ایستگاه داخل کشور در مرز «چاه سرخ» در مسیر این راه آهن؛ بر تلاشهای مجموعه عوامل بویژه پیگیری های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات بخاطر تکمیل و بهره برداری این پروژه ملی قدردانی کرد.
وی همراه با معاون ساخت و توسعه راه آهن ایران، هیأت اداره ملی راه آهن افغانستان، سرکنسول ایران در هرات و شماری از مقامات محلی و ادارات مسئول، از مسیر راه آهن بازدید و خواهان اجرای تعهدات دو طرف در زمان تعیین شده، برای تکمیل این پروژه ملی شد.
براساس گزارش ایرنا، ساخت این راه آهن در چهار قطعه با مجموع طول ۱۹۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.
این مسیر ریلی شهر هرات واقع در غرب افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل کرده و با تکمیل و بهرهبرداری آن پیشبینی میشود سالانه مسیر جابهجایی دو میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر باشد.
امور عمران، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی گفته بود: دو قطعه از مسیر خط آهن خواف - هرات به طول ۷۷ کیلومتر از خواف تا مرز افغانستان در خاک ایران قرار دارد که از مدتها پیش آماده بهرهبرداری شده بود.
دو قطعه دیگر از مجموع طرح راهآهن خواف – هرات به طول ۱۱۶ کیلومتر در خاک کشور افغانستان قرار دارد.
نظر شما