سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو تهران رونمایی شد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه ضمن کمک به جلوگیری خروج ارز از کشور منجر به کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه‌های مترو می‌شود.

به گزارش روز شنبه، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، «علی امام» در این باره اعلام کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تامین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه های مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.

وی افزود: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشورمان دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه و سیویل هستند و به همین دلیل معمولاً اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در مترو تهران انجام می شود.

امام ادامه داد: اما تامین تجهیزات برقی، مکانیک و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولاً با تاخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تامین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: اما به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، شرکت های داخلی نمی توانند تاییدیه‌های لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند. حتی اگر بتوانند تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده تا از آن دسته از تامین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی انجام شود، در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.

شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور

امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تاکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تامین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آیین نامه های مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.

وی با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج می کند، گفت: تامین کنندگانی که توان تامین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تاییدیه‌های مورد نظر را در کمترین زمان دریافت می کنند، همچنین شرکت‌هایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست می‌دهند از سامانه خارج می شوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه تایید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکت های داخلی فرآیندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.

وی افزود:جدای از پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای مترو تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور که در حال رسیدن به فاز تامین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهره مند خواهند شد زیرا این سامانه می تواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزنده ای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی "سامانه تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران" بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.

بر اساس این گزارش، متقاضیان جهت مراجعه به این سامانه در ابتدا باید با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه my.tehran.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور به آدرس providers.tehran.ir مراجعه کرده و مراحل سه گانه خوداظهاری عمومی، فنی و مالی را جهت ثبت در سامانه AVL انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha