۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83883890
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

صنعا در محاصره سیل

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83883890
صنعا در محاصره سیل

تهران- ایرنا- بارش باران طی چند روز گذشته موجب شده است ساکنین صنعا پایتخت یمن که درگیری ویروس کرونا و حمله متجاوزین سعودی هستند در محاصره سیل و مشکلات ناشی از این پدیده هم قرار گیرند.

به گزارش یورو نیوز بارانهای شدید از عصر دوشنبه آغاز شده و طی ۲۴ ساعت گذشته سطح آب در برخی مناطق طغیان کرده و خسارات زیادی را به بار آورده به طوریکه به زیرساخت های این کشور نیز آسیب رسانده است.

در گزارش یورونیوز آمده است که سیلاب در یمن سلامتی مردم را که اکنون درگیر ویروس کرونا و جنگ با ائتلاف سعودی هستند، تهدید می‌کند.

به گفته یورو نیوز ویروس کرونا در یمن از اوایل ماه می۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) شیوع پیدا کرد و تاکنون ۴۵۶ نفر را در این کشور از پا درآورده است و با توجه به ناتوان بودن نهادهای بهداشتی یمن در تشخیص علل و عوامل مرگ و میر ،  به نظر می رسد شمار قربانیان کرونا بسیار بیش از آمار اعلام شده در این کشور است.

پایگاه خبری المؤتمر نیز گزارش داد که در پی بارشهای ۲۴ ساعت گذشته خانه های شماری از مردم یمن به خصوص زاغه نشینان در صنعا پایتخت ویران و برخی از خیابان های این شهر، مسدود شده و انتظار می رود با ادامه این بارشها در روزهای آینده مشکلات زیادی  برای مردم فراهم شود.

 پایگاه خبری اخبار الیمن هم  در خبری نوشت که سازمان هواشناسی یمن در اطلاعیه ای درباره وقوع سیلاب در برخی از استانها در ۲۴ ساعت آینده هشدار داد و از شهروندان خواست تا از حضور در مسیر طغیان رودخانه ها و  قرار گرفتن در مسیر ریزش کوه اجتناب کنند.

این سازمان همچنین  به دریانوردان، صاحبان کشتی و ماهیگیران در آبهای سرزمینی و شرق خلیج عدن و اطراف مجمع الجزایر سقطری نسبت به وزش بادهای شدید و تلاطم های دریایی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha