کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی در حفاظت از جنگل‌های ارسباران است

تبریز - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: عمده مشکل این اداره کل در حفاظت و صیانت از جنگل‌های ارسباران کمبود نیروی انسانی است.

رحیم مهردادی، روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بیان اینکه جنگل‌های ارسباران به نیروهای حفاظتی ویژه‌ جنگل نیاز دارد، افزود: باید «نیروی ویژه صیانت و حفاظت‌ از جنگل» در جنگل‌های خارج از شمال هم وجود داشته باشد در حالی که این استان با وجود برخورداری از جنگل های ارسباران فاقد این نیرو است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل نیروهای حفاظتی ویژه‌ جنگل در ارسباران ضروری است، یادآوری کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در استان وجود دارد اما به دلیل نداشتن چارت تشکیلاتی فاقد نیروی انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: در آتش‌سوزی اخیر ارسباران از نیروهای اداری برای خاموش کردن آتش استفاده شد و نیروهای منابع طبیعی حاضر در صحنه نیروهای عملیاتی و یا حفاظتی نبودند.

مهردادی، ادامه داد: تا زمانی که طرح صیانت از جنگل‌های ارسباران همانند دهه‌ ۸۰ اهمیت نداشته باشد و فقط در حد شعار بماند، مشکلات بروز خواهد کرد و علاقه و محبت جوامع محلی، مسئولان و دوستداران طبیعت تنها گوشه‌ای از مشکلات را حل می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از بروز آتش در جنگل های ارسباران، اظهار کرد: توزیع بروشورهای آموزشی برای خاموش کردن آتش در محل عوارضی قلعه‌درسی کلیبر بین گردشگران در ورود به جنگل‌های ارسباران از جمله اقدامات این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در مجموع ۱۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت بخش اصلی آن را تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha