۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 83884345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ هزار نسخه الکترونیکی در بیمه سلامت خوزستان صادر شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه صدور نسخه الکترونیکی در هشت شهرستان خوزستان به صورت آزمایشی از پارسال آغاز شده گفت: بیش از ۶۸ هزار نسخه الکترونیکی در این مدت صادر و مطالبات مربوط به این نسخ به مطب‌های پزشکی پرداخت شد.

علی خسروی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک، به روز رسانی مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد، اجرای گایدلاین‌ها و پروتکل‌های درمانی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجویز و مدیریت هزینه‌های سلامت در آینده، تضمین نظام سلامت را درپی دارد.

وی به استقبال و همکاری پزشکان و موسسات طرف قرارداد از نسخه نویسی الکترونیک اشاره‌کرد و افزود: همکاری، تعامل و اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: در سال‌های گذشته مراکز درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها و همچنین بیمارستان‌ها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت لوح فشرده، به بیمه سلامت ارایه می‌دادند و سپس در این اداره کل به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی می‌شد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات الکترونیک بر روی فضای ابری یا واقعی سرور ذخیره می‌شوند، گفت: در هر زمان که نیاز باشد امکان درستی به این اطلاعات وجود دارد.

خسروی با اشاره به اینکه نخستین قدمی که سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح تبادل الکترونیک برداشت با بیمارستان‌های دانشگاهی(زیرمجموعه وزارت بهداشت) بود، یادآورشد: این فرآیند از پارسال شروع شد و اکنون تمامی اطلاعات از حالت کاغذی به حالت الکترونیک تبدیل شده است.

وی بیان کرد: همچنین به غیر از حوزه درمان که به صورت واقعی باید انجام شود، اسنادی که در بیمارستان‌ها برای بیمار ایجاد می‌شود به صورت الکترونیک برای سازمان بیمه سلامت ارسال می‌شود و کارشناسان این اداره کل نیز به صورت الکترونیک اسناد را بررسی و رسیدگی کرده تا بیمارستان‌ها از این اسناد رسیدگی شده یک گزارش مالی تهیه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود:این طرح به صورت الکترونیکی از پارسال در شهرستان‌های شادگان، اندیمشک، آبادان، ماهشهر، شوش، شوشتر، حمیدیه و ایذه به صورت آزمایشی آغاز شد.

خسروی در خصوص مراجعات سرپایی بیماران در قالب این طرح، گفت: این فرآیند از امسال در کشور آغاز شده و به این ترتیب است که اطلاعات بیمار از جمله از نوع بیماری‌های سابق، داروهای مصرفی و همچنین تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با ارایه کد ملی به پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت، به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بیمار با ارایه کد ملی خود، یک کد رهگیری از سیستم دریافت خواهد کرد که با مراجعه به مراکز خدمات درمانی مانند داروخانه‌ها، مراکز تصویر برداری و سایر موسسات درمانی، آن کد را ارایه می‌دهد و دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه کاغذی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه با وجود سیستم نسخه نویسی الکترونیک، کاغد و دفترچه دیگر مبادله نمی‌شود، ادامه داد: اگر دفترچه‌ای برگه سفید داشت اما تاریخ اعتبار آن به اتمام رسیده بود ما باید این دفترچه را باطل و یک دفترچه جدید برای بیمار صادر می کردیم اما اکنون به این کار نیازی نیست و پزشک به صورت آنلاین مدت اعتبار دفترچه بیمه بیمار را مشاهده خواهد کرد.

خسروی افزود: با توسعه این سیستم، اطلاعات هر بیمار به شکل یک پرونده سلامت در فضای ابری اینترنت وجود خواهد داشت و پزشک امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به فرد بیمار را دارد.

بر اساس این گزارش، حدود ۲.۴میلیون نفراز جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha