۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83886047
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان استثنایی کردستان کتابخوانی را در بسترفضای مجازی فرا می‌گیرند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پروروش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی،چکیده نویسی و تصویرسازی دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی استان در بستر فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره به ‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیر درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ازطریق فضای مجازی شاد برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویرسازی، چکیده نویسی وکتاب خوانی شرکت می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان،گفت: کتاب‌ قصه‌های شیرین مادربزرگ، کتاب صوتی فرزندان ایرانیم، گاهی به من نگو استثنایی و وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود، از جمله عناوین معرفی شده به دانش آموزان برای برگزاری این مسابقات از پنجم تا۲۰مرداد است.

رنجبر یادآور شد: یکی از مهمترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش،آگاهی و تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

وی افزود: این جشنواره در راستای دستیابی به اهداف چشم‌انداز فرهنگ کتاب خوانی در افق ۱۴۰۴ شمسی،بالا بردن میزان مطالعه و تقویت روحیه خودباوری برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن و آشنایی با مفاهیم مختلف اعلام کرد و گفت: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی باید ملموس، عینی،کاربردی و به محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

سال تحصیلی گذشته بیش از یک هزار دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی دختر و پسر مدارس و مراکز ویژه استان به تحصیل پرداخته و از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان بهره‌مند شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha