مهارت آموزی در ۸۵ درصد دانشگاه‌های خراسان‌رضوی اجرا می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌ رضوی گفت: فعالیت‌های مهارت‌آموزی توسط این سازمان در ۸۵ درصد دانشگاه‌های استان در کنار آموزش عالی ارائه می‌شود.

افشین رحیمی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به مناسبت فرارسیدن روز ملی مهارت‌آموزی افزود: مهارت‌آموزی باید توام با کسب دانش باشد.
وی ادامه داد: در مقطع دانش‌آموزی نیز در استان علاوه بر آموزش‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای، طرح ایران مهارت ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌ رضوی گفت: هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و ۲۵ مجموعه صنعتی در استان در اجرای طرحهای مهارت‌آموزی با این سازمان همکاری دارند.
رحیمی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز در ۱۱ کمپ و تمامی زندان‌های استان خراسان رضوی طرح مهارت‌آموزی اجرا می‌شود، همچنین در قالب طرح نجات در حاشیه شهر مشهد نیز سال گذشته آموزش‌های مهارت آموزی به ۶۶۰ نفر ارائه شد و در استانداری نیز مصوب شد هفت میلیارد تومان برای حمایت از آموزش‌دیدگان طرح نجات با نرخ سود چهار درصد اختصاص یابد.
وی ادامه داد: در سال جهش تولید، افزایش تولید باید به صورت جهشی باشد، محصول باکیفیت حاصل دست انسان ماهر است و جهش مهارت پیش نیاز جهش تولید است از این رو از ابتدای سال تا کنون در برنامه جامع فنی و حرفه‌ای استان، ۶ مرکز تخصصی کسب و کار فعال کرده‌ایم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: امروز در فنی و حرفه‌ای هیچ نیاز بی پاسخی نداریم و برای هر نیازی قابلیت ارائه خدمات وجود دارد.
رحیمی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز می‌توانند با ایجاد بازارچه‌های حمایتی از مشاغل خرد و خانگی از مهارت‌آموزان حمایت کنند.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت فرهنگسراها برای مهارت‌آموزی و راه‌اندازی مرکز تخصصی مشترک با شهرداری در حوزه مهارت‌آموزی و حقوق شهروندی از دیگر پیشنهادات ما در این حوزه است.
ششم مرداد ماه روز ملی مهارت‌آموزی نام گذاری شده‌ است.
۴۷ مرکز دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در زمینه مهارت آموزی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha