۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83886517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در لبنان: ماجراجویی اسرائیل واکنش سختی در پی خواهد داشت

تهران-ایرنا- محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در واکنش به تهدیدات اخیر سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اگر این رژیم دست به ماجراجویی جدید علیه لبنان بزند باید منتظر واکنش سخت و شدید باشد.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، فیروزنیا بعد از دیدار با عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان گفت:‌ کمک‌های ایران به لبنان شامل حال همه طیف‌ها و طبقات لبنان می‌شود. ما در کنار همه لبنانی‌ها ایستاده‌ایم.  همچنین در این دیدار بر لزوم تحکیم وحدت ملی و اسلامی تاکید کردیم.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، لبنان به شدت به وحدت ملی نیاز دارد و همچنین ما نیز به تجلی وحدت در سطح جهان اسلام نیازمندیم.

فیروزنیا در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله اسرائیل به لبنان نیز تصریح کرد: گمان نمی‌کنیم رژیم صهیونیستی در شرایطی باشد که مرتکب حماقت علیه لبنان شود. امکان ندارد دشمن، شکست جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ را از یاد برده باشد. بنابرین اگر دست به ماجراجویی جدیدی علیه لبنان بزند باید منتظر واکنش سخت و شدیدی باشد.  

سفیر ایران در لبنان همچنین گفت: محور مقاومت از هر زمان دیگری قوی‌تر است و پیروزی‌های زیادی پیش‌روی این محور قرار دارد.

فیروزنیا در پایان گفت: موضع‌گیری بی‌طرفانه‌ای لبنان موضوعی است که به خود این کشور مربوط می‌شود و معتقدیم که همه گفتمان‌ها و ایده‌ها باید در راستای تحکیم وحدت ملی لبنان جریان داشته باشد.

سران تل‌آویو از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه،  سوریه و لبنان را تهدید کردند و گفتند که دمشق و بیروت مسئول هرگونه حمله به اسرائیل از خاک این دو کشور هستند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی در حالی لبنان را تهدید کرده است که ۲۰ هواپیمای شناسایی ارتش این رژیم دیروز یکشنبه با نقض حریم هوایی لبنان بر فراز مناطق جنوبی این کشور  «پروازهای دایره‌ای» انجام دادند.

در همین راستا، ‌ رژیم صهیونستی روز پنجشنبه گذشته از ترس واکنش حزب الله به شهادت یکی از نیروهایش در سوریه، اعلام کرد که نیرو و تجهیزات نظامی به مرزهای شمالی مشترک با لبنان اعزام می‌کند.

هفته گذشته در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، ‌ یکی از اعضای حزب‌الله به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی شنبه گذشته با نگرانی از قدرت و توان نیروهای مقاومت در جنوب لبنان، طی پیامی که از طریق سازمان ملل برای «جنبش حزب الله» لبنان ارسال کرد، از به شهادت رساندن یکی از نیروهای این جنبش عذرخواهی و ابراز ندامت کرد.

منابع آگاه گفتند که سازمان ملل پیام رژیم اسرائیل در مورد به شهادت رساندن «علی کامل محسن» یکی از اعضای حزب الله لبنان را به اطلاع این گروه مقاومت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha