به گزارش روز سه شنبه دانشگاه جامع علمی کاربردی، محسن محمدزاده اظهار داشت: برای سومین سال متوالی در سال ۱۳۹۹ و با مشارکت مراکز آموزش علمی کاربردی، واحدهای ستادی و استانی این دانشگاه، مراکز آموزشی ارزیابی و سطح بندی شدند که نتایج آن در سامانه سطح بندی به نشانی crs.uast.ac.ir با دسترسی اختصاصی در اختیار هر کاربر قرار گرفته است.
وی گفت: در فرآیند مذکور مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر ۸ عامل، ۵۸ ملاک و ۱۸۳ نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، تعیین سطح شدند که بر اساس این نتایج ۲۲۵ مرکز در سطح دو، ۲۳۵ مرکز در سطح سه و ۱۸ مرکز در سطح چهار قرار گرفتند. بدیهی است سطوح تعیین شده مبین وضعیت جاری هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی بوده و نتایج حسب سطح عملکرد و میزان تحقق توصیه های اصلاحی؛ در ارزیابی های بعدی متغیر است.
محمدزاده عنوان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی متناسب با نتایج کسب شده در دو جنبه سطح بندی شدند. نخست براساس نتایج حاصل از ارزیابی سال جاری در سطوح چهارگانه و زیر سطح های مربوط به آن تعیین وضعیت شد. سپس باتوجه به سیر تحولی عملکرد سال جاری در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالت های پیشرفت، مانا و پس رفت قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بنابر موارد مذکور، میزان و نوع بهره مندی مراکز از تدابیر نظارتی در قالب بسته های تشویقی، حمایتی، هدایتی و هشداری تابع قواعد و نتایج بررسی های فوق است. علاوه بر بسته های فوق؛ عملکرد ۱۰ مرکز برتر علمی کاربردی در کشور و مراکز برتر هر استان به ترتیب توسط محمدحسین امید رییس و معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: به منظور تبیین شفاف مولفه های موثر در کیفیت آموزش های علمی کاربردی، هدایت و ترغیب مراکز آموزشی برای پرداختن به امور دارای اولویت، متناسب با نتایج و سطح هر مرکز، تمهیدات و ضرورت های اصلاحی به تفکیک نشانگرها تبیین و در بخش گزارش های سامانه مذکور قابل دسترسی است.
نظر شما