حمایت، هدایت و نظارت سیاست‌های اصلی آموزش‌وپرورش در حوزه مدارس غیردولتی

تهران-ایرنا- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: حمایت، هدایت و نظارت؛ سه سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در حوزه مدارس غیردولتی است.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در هشتادمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس غیردولتی که با حضور اعضا در ساختمان شهیدرجایی و همچنین حضور روسای استانی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان‌ها به‌عنوان مدعو از طریق ویدئو کنفرانس، برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام و تشکر از تلاش‌ها و همکاری‌های مدارس غیردولتی اظهار داشت: هر ساختاری هنگامی که از دیگر بخشها تفکیک می‌شود، باید مأموریت متمایز و ویژهای داشته باشد اما در زمینه چیستی و تمایز مأموریت مدارس غیردولتی کم‌کار کرده‌ایم.

وی بر تفکیک مدیریت و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی تأکید و تصریح کرد: باید بررسی کنیم تفاوتی که در مأموریت مدارس غیردولتی وجود دارد در عرصه آموزش و پروش چه تأثیر و جایگاهی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مساعدت و همراهی مدارس غیردولتی در آموزش دانش آموزان گفت: باید قدردان این کمک‌ها باشیم اما خود مؤسسین باید از این نوع مدارس مراقبت و مشکلاتشان را برطرف کنند.

حاجی میرزایی حمایت، هدایت و نظارت را سه سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در قبال مدارس غیردولتی برشمرد و افزود: در شرایط کرونا تلاش کردیم مدارس غیردولتی آسیب نبیند، اما قطعاً تنها از طریق این سیاست‌ها نمی‌توان همه آسیب‌های این مدارس را برطرف کرد، البته همواره پیگیر رفع مشکلات مدارس غیردولتی به‌ویژه در ایام کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به همه کسب و کارها در سراسر دنیا آسیب رسانده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا فقط مدارس و مراکز غیر دولتی آسیب ندیدند بلکه سایر بخش‌ها نیز متضرر شدند، بنابراین اگر قرار باشد هر قسمتی برای جبران خسارت، آسیب‌هایش را به قسمت دیگری منتقل کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: در این شرایط اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبانشان را حفظ یا افزایش دهند، کوتاهی کرده‌اند. درصورتیکه همان میزان مخاطب را حفظ کنند کاری از پیش نبرده‌اند؛ لذا هنر این است که بحران ایجادشده را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان برخی راهکارهای مدیریتی که در شرایط بحرانهای اقتصادی ارائه می‌شود، اظهار داشت:  اگر مرکزی بتواند هزینه‌هایش را کاهش و ظرفیت‌هایش را افزایش دهد و فرصت بدهد تا افراد بیشتری در این مراکز حضور یابند قطعاً در مسیر حیات خود موفق می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در زیست‌بوم جدید، باید کاربران را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: لذا باید بتوانیم با ایجاد خلاقیت بر توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی بیفزاییم. زیست‌بوم جدید یک ظرفیت برای توسعه عدالت آموزشی است بدین معنی که دانش‌آموز در دورترین نقطه کشور می‌تواند از آموزش‌های یک معلم مجرب در جای دیگری از کشور، برخوردار شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: در شرایط کنونی نباید در زیست‌بوم قدیم همچنان باقی ماند و ظرفیت‌های جدید را نادیده گرفت بنابراین باید از شرایط قبل یک گام روبه‌جلو حرکت کنیم.

دراین جلسه اعضای شورای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی موضوعاتی را مطرح و مورد تأکید قراردادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha