۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 83888570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید لباس فرم برای دانش‌آموزان الزامی نیست

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 83888570
خرید لباس فرم برای دانش‌آموزان الزامی نیست

مشهد- ایرنا- رییس اداره ارزیابی و نظارت بر عملکرد اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خرید لباس فرم برای دانش‌آموزان هیچیک از پایه‌های تحصیلی الزامی نیست.

مجتبی افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه لباس فرم مدارس در سال تحصیلی گذشته مدت پنج ماه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفت طبق بخشنامه ارسالی به تمامی مدارس استان استفاده از همان لباس سال گذشته باید امسال نیز تکرار شود.

وی ادامه داد: تغییر لباس فرم فقط در پایه‌های ورودی شامل اول ابتدایی، هفتم و دهم آنهم با مصوبه شورای مدرسه و صرفا با قید اختیاری انجام‌پذیر است و هیچ یک از والدین الزامی برای خرید و تهیه لباس فرم حتی برای پایه‌های یاد شده نیز ندارند.

رییس اداره نظارت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال معرفی والدین برای خرید لباس فرم یا برگزاری نمایشگاه در این زمینه وجو ندارد و هرگونه اجبار به خرید لباس فرم از سوی مدارس تخلف محسوب می‌شود.

تاکنون ثبت‌نام ۸۰ درصد دانش‌آموزان این استان برای سال تحصیلی جدید در سامانه ملی "سناد" قطعی شده است. تاکنون میزان ثبت‌نام در مدارس مقطع ابتدایی خراسان رضوی ۹۳ درصد و در مقطع متوسطه اول این استان ۸۲ درصد و در مدارس مقطع متوسطه دوم این استان نیز ۳۲ درصد است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha