۷۰۰ کیلومتر شبکه برق رفسنجان بهسازی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده انتقال انرژی امسال در نقاط مختلف این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند تبدیل شبکه‌های سیمی فرسوده انتقال انرژی به کابل‌های خودنگهدار در این شهرستان در سفر سال گذشته اردکانیان وزیر نیرو به رفسنجان مورد موافقت قرار گرفت و امسال با تامین اعتبار لازم این پروژه دردست اجرا است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش عمده‌ای از این شبکه‌ها در نقاط مختلف شهر رفسنجان به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شود.

وی تصریح کرد: افزایش اطمینان در شرایط جوی نامناسب و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از جمله مزایای کابل خودنگهدار است.

مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان اظهار داشت: طول شبکه فشار متوسط در حوزه برق این شهرستان هزار و ۴۵۸ کیلومتر و شبکه فشار ضعیف هزار و ۱۹۰ کیلومتر است و تبدیل شبکه سیمی فرسوده انرژی به کابل‌های خودنگهداری با هدف خدمات رسانی مطلوب به مشترکان و جلوگیری از سرقت انجام شده است.

وی با اشاره به روند مناسب نوسازی شبکه برق رفسنجان تاکید کرد: در دهه فجر امسال و درراستای پویش هر هفته "الف"- "ب" ایران و با حضور وزیر نیرو سه فاز از این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفی افزود: اصلاح شبکه توزیع برق بازار تاریخی رفسنجان، احداث ساختمان اداری مدیریت توزیع برق رفسنجان، برقدار کردن روستاهای فاقد برق بالای ١٠ خانوار وتامین برق متقاضیان فاقد شبکه های شهرک های مختلف از جمله بلوک هفت، شهرک سپاه، و سایر نقاط دیگر، تعویض و بتن ریزی پایه های فرسوده، رفع افت ولتاژ با احداث پست جدید و غیره از مهمترین طرح‌های اصلاحی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در سال جاری است.

وی گفت: حدود ٩٧ هزار مشترک برق در شهرستان رفسنجان وجود دارد که برق آنها از ۲ هزار و ۹۷۰ دستگاه ترانسفورماتور و از طریق ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه و ۶ پست فوق توزیع تامین می‌شود.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha