معاون استاندار کردستان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازمه برگزاری کنکور است

سننج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی توسط داوطلبان و عوامل اجرایی شرط اول برگزاری کنکور سراسری در این استان است.

حسین خوش اقبال روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و حسب اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنکور سراسری از روز ۲۹ مرداد امسال به مدت چهار روز در کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۲ متر برای هر داوطلب، استفاده از ماسک توسط تمام داوطلبان و عوامل اجرایی، استفاده حداکثری از ۲۰ درصد فضای موجود از جمله اقدامات پیش‎بینی شده جهت تامین سلامت داوطلبان است.

خوش اقبال در خصوص چگونگی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال ۹۹ افزود: امسال این نظارت‌ها در سه مرحله شامل مرحله نقل و انتقالات داوطلبان به حوزه امتحانی، ورود به محل حوزه و خروج از حوزه امتحانی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: نظارت بر این روند علاوه بر اینکه از سوی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان انجام خواهد شد بلکه از ناظرین سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص مکان‌های برگزاری کنکور سراسری نیز تاکید کرد: در این آزمون استفاده حداکثری از فضاهای باز و سالن‌های ورزش در دستور کار قرار گرفته است.

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ پروتکل بهداشتی کنکور خبر داد و جزییان آن را اعلام کرد و گفت: اساس این پروتکل ها رعایت یکسری مسائل ساده بهداشتی است که کار سخت و پیچیده ای نیست اما رعایت آنها نیازمند دقت و نظارت کافی است.

طبق این دستورالعمل‌ها تعداد روزهای برگزاری کنکور افزایش یافته و حوزه های برگزاری کنکور باید با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.

آزمون سراسری کنکور طی چهار روز از روز ۲۹ مرداد در کشور برگزار می شود و حدود یک میلیون نفر در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در این آزمون شرکت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha