بیش از ۹ هزار زوج مازندرانی امسال وام ازدواج دریافت کردند

نوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت که امسال تاکنون ۹ هزار و ۲۱۴ زوج جوان مازندرانی پس از معرفی به بانک‌های عامل وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند.

محمدرضا ییلاقی اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۴۲۶ زوج جوان در مازندران برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که هشت هزار و ۲۱۲ زوج در نوبت دریافت وام قرار دارند.

وی تحقق بیش از نیمی از درخواست وام ازدواج در مازندران را نشانگر " تعامل خوب " بانک های عامل استان دانست و توضیح داد : در حالی از ابتدای سال تاکنون تاکنون ۵۳ درصد از متقاضیان وام ازدواج در مازندران تسهیلاتشان را از بانک های عامل دریافت کرده اند که میانگین وام ازدواج دریافتی در کشور تاکنون ۴۶ درصد بوده است.

ییلاقی اشرفی گفت : از تعداد هشت هزار و ۲۱۲ زوج پشت نوبت دریافت وام ازدواج یکهزار و ۷۵۹ زوج در انتظار تعیین شعبه بانک عامل هستند ، یکهزار و ۹۳۲ زوج نیز در مرحله پذیرش شعبه قرار د ارند ، ۳ هزار و ۱۳۲ زوج در حال تکمیل مدارک و یکهزار و ۳۸۹ زوج نیز در انتظار واریز وام هستند.

وی افزود : از ۳۴ هزار و ۱۷۸ زوجی که برای دریافت تسهیلات ازدواج در سال گذشته ثبت نام کرده بودند ، ۳۱ هزار و ۶۷۴ زوج موفق به دریافت وام شدند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به ثبت  ۱۹ هزار و ۵۸۴ فقره ازدواج در سال گذشته ، گفت: در سه ماهه نخست امسال هم چهار هزار و ۶۸۷ ازدواج در استان به ثبت رسید.

وی ازدواج آسان از سوی خانواده ها را یکی از دغدغه های قشر جوان برشمرد و افزود :‌ در این راستا نیاز به آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش به ویژه قبل از ازدواج به حانواده ها و زوج ها است.

این مسئول گفت : در حال حاضر ۱۱ مرکز مشاوره ای قبل ازدواج در مازندران فعالیت دارد که در سال گذشته ۱۰ هزار ساعت مشاوره و چهار ماهه نخست امسال ۲ هزار ساعت مشاوره برای جامعه هدف برگزار کردند.

وی همچنین بهره گیری از توانمندی و ظرفیت خیرین و مشارکت های مردمی در تسهیل گری ازدواج جوانان ضروری دانست و افزود: در این راستا امسال مجمع خیرین استان با حضور یک خیر از هر شهرستان تشکیل شد تا در موضوع های فرهنگی در این بخش و حتی بخش تامین جهیزیه ورود کنند.

ییلاقی اشرفی گفت : براساس پژوهش و تحقیقات صورت گرفته در حوزه ازدواج و طلاق با وجود باور عموم جامعه بیشترین مساله به ترتیب موضوعات فرهنگی ، اجتماعی، شخصیتی، اقتصادی و جمعیتی است.

وی افزود : با افزایش فعالیت مراکز مشاوره ای و تعداد آنها به دنبال تغییر شرایط موجود در جامعه همچون حذف خواسته های نابجا، کاهش دخالت اطرافیان و افزایش انتظارات عقلانی در زوجین با ارتقای آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش هستیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت : در این راستا علاوه بر تقبل هزینه های مشاوره ای افراد نیازمند و واجد شرایط مراکز مشاوره ای به ویژه با شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در فضای مجازی مشاوره قبل ازدواج و تحکیم خانواده را مورد توجه جدی قرار داده اند.

تعداد جوانان مازندران که بین ۱۸ تا ۳۵ سال دارند براساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۸۰ نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha