۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83898815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهتمام دولت برای تحقق مصوبات سفر استانی خراسان شمالی 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل ۲ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در سفر کاروان دولت به استان مصوب شد که مسوولان اهتمام دارند تا این مصوبات محقق شود.  

سیدعبدالمجید نژادصفوی روز پنجشنبه در بازدید از دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از مصوبات مهم سفر دولت به استان در تیرماه پارسال، تامین ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه چهارخطه کردن محور بجنورد - جنگل گلستان بود که اختصاص اعتبار این طرح قطعی شده است.

وی افزود: البته امسال با افزایش قیمت ها، هزینه تمام شده برای انجام کارها، بسیار بیشتر شده است اما دولت اهتمام دارد تا اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این پروژه را تامین کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این زمینه، نشست های متعددی برگزار شده و البته پیگیری های استان نیز به صورت مستمر تداوم دارد.  

نژادصفوی اظهار داشت: اخیرا، قول مساعد برای تامین هزار میلیارد ریال اعتبار از طرف رییس سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه، داده شده است.

وی با بیان اینکه اکنون پیمانکاران فعال و مشغول فعالیت هستند، گفت: استاندار خراسان شمالی هم پیگیر است تا پروژه ریلی جوین - اسفراین و پروژه راه بجنورد- جنگل گلستان به سرانجام برسد.

وی گفت: زیرساخت های خراسان شمالی در حوزه حمل و نقل ضعیف است و هنوز حتی یک کیلومتر آزادراه در استان وجود ندارد و طول بزرگراه های استان هم از ۱۷۰ کیلومتر تجاوز نمی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: البته در این زمینه، سرمایه گذای نشده است، نیاز است تا با پیگیری ها و رایزنی ها، شاخص ها در حوزه حمل و نقل استان به میانگین کشوری برسد.  

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را شامل می شود و رتبه ۱۳ را در بین استانها دارد.

طول راه‌های شریانی استان خراسان شمالی ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ درصد از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha