۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83899460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضاهای ورزشی قزوین ۲ درصد رشد پیدا می‌کند

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 83899460
سرانه فضاهای ورزشی قزوین ۲ درصد رشد پیدا می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان قزوین گفت: سرانه فضاهای ورزشی استان با افتتاح ۱۰ طرح ورزشی تا پایان سال جاری ۲ درصد رشد پیدا می‌کند.

عباس علایی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشتر طرح های ورزشی که تا پایان سال جاری در استان قزوین آماده بهره بردای می شوند، شامل سالن های ورزشی و زمین چمن مصنوعی هستند که در روستاها و شهرهای کوچک افتتاح خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین گفت: سرانه فضاهای ورزشی استان قزوین در حال حاضر نزدیک به ۶۰ سانتیمتر مربع به ازای هر فرد است که بر اساس برنامه توسعه کشور هدف گذاری شده تا این عدد به بیش از یک متر افزایش یابد.

این مسوول با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی استان قزوین نسبت به میانگین کشوری و استانداردهای جهانی پایین است،افزود: باید با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری ها و آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای افزایش این فضاها که منجر به ارتقای نشاط و تندرستی شهروندان می شود، اقدام کرد.

علایی مقدم اظهار داشت: با وجود تنگناهای مالی دولت طی سه سال گذشته حدود ۳۵ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی قزوین افزوده شده و در همین مدت ۱۳۰ خانه ورزشی در روستاهای استان راه اندازی شده است.

وید همچنین در خصوص آخرین وضعیت احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفره قزوین نیز گفت: از پیشرفت این پروژه رضایت نداریم و با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح از سوی پیمانکار در حال مذاکره هستیم.

این مسوول گفت: احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری از طرح های اداره کل ورزش و جوانان قزوین نیست بلکه از پروژه های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است با این وجود نهایت سعی خود را به کار می گیریم تا سقف این فضای ورزشی در سال جاری اجرا شود.

وی با بیان اینکه قزوین فاقد یک سالن ورزشی مناسب برای میزبانی و برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین المللی است و بهره برداری از این سالن می تواند این خلاء را مرتفع کند، اظهار داشت: بیشتر استان های کشور حتی استان های کم برخوردار از سالن های ورزشی ۶ هزار نفره برخوردار هستند و امیدواریم با سرعت بخشیدن به اجرای این طرح، قزوین نیز به زودی صاحب چنین فضای ورزشی بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha