۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83899864
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهوری لبنان بر مجازات عاملان انفجار بیروت تاکید کرد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری لبنان با تاکید بر محاکمه و مجازات عاملان انفجار بیروت گفت: درهای محاکم به روی بزرگ و کوچک باز است و در این باره هیچ پوششی برای کسی وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری المیادین، میشل عون افزود: هیچ چیزی جز مجازات عاملان حادثه تسلی بخش کسی که یکی از نزدیکان یا عزیزی را از دست داده‌ است، نخواهد بود.

عون افزود: ما در برابر بازنگری نظام قرار داریم و چنین اقدامی به سرعت امکان پذیر نیست بلکه به زمان بیشتری نیاز دارد.
رییس جمهوری لبنان در واکنش به برخی درخواست ها برای تحقیقات بین المللی در باره حادثه اخیر گفت: فکر تحقیقات بین المللی در بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) مطرح نشده است. 
وی گفت: می توان به یک دولت وحدت ملی فکر کرد اما این موضوع به مقدمه چینی و رسیدن به یک توافق نیاز دارد.
عون در باره سفر همتای فرانسوی خود به بیروت نیز گفت:از امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه درخواست تصاویر هوایی کردیم تا مشخص شود که آیا انفجار ناشی از اقدامی خارجی و یا کوتاهی داخلی بوده است.
رییس جمهوری لبنان حادثه بیروت را موجب برطرف شدن تحریم کشورش دانست و خاطرنشان کرد که روند بازسازی به سرعت آغاز خواهد  شد.

وی  در واکنش به برخی درخواست ها برای انجام تحقیقات بین المللی درباره انفجار اخیر نیز گفت: بین المللی کردن اتفاق نخواهد افتاد و در دوره من حاکمیت لبنان خدشه دار نخواهد شد. 
عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داده در اثر آن، شمار زیادی کشته و زخمی شدند .
کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha