۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83900269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان های شادی عید غدیر در کرج به راه افتادند

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83900269
کاروان های شادی عید غدیر در کرج به راه افتادند

کرج - ایرنا - همزمان با عید سعید غدیر خم، کاروان های شادی سپاه امام حسین (ع)‌ کرج روز شنبه در سطح این شهرستان به راه افتادند و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای مردم اجرا می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع)‌ شهرستان کرج در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز همزمان با صبح عید غدیر خم، عید امامت و ولایت، این کاروان ها شامل ۶۰ خودرو و حدود  ۴۰ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه از کانون شهید سبحانی سپاه کرج حرکت خود را آغاز و در محلات مختلف شهرستان حضور می یابند.

سرهنگ پاسدار مجید زنجانی افزود: سپاه ناحیه امام حسین (ع) این برنامه  به منظور زنده نگه داشتن یاد غدیر و ادای دین نسبت به امر ولایت طرح ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: حرکت کاروان های شادی با همکاری حوزه هنری استان، شهرداری کرج و تبلیغات اسلامی استان برنامه های موسیقی ، مولودی خوانی و سرود دانش آموزی برای مردم اجرا می کنند.

وی گفت: درصدد هستیم تا با این برنامه ها صدای امامت و ولایت و همچنین خطبه غدیر در سطح شهر طنین انداز شود تا بیماری منحوس کرونا مانعی بر برگزاری برنامه ها نشود.

زنجانی افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که اگر مساله غدیر به درستی تبیین می شد هیچ وقت عاشورایی پیش نمی آمد و حسین بن علی (ع) به همراه یارانش در کربلا به شهادت نمی رسیدند.

عصر جدید خدمت عرصه ای جدید برای کمک های مومنانه

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با اشاره به بخش دیگری از اقدامات سپاه کرج در ایام غدیر، گفت: سپاه ناحیه امام حسین (ع)‌کرج با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در کمک های مومنانه، در دو محور کار خود را انجام می دهد که یکی از آن ها عصر جدید خدمت است که جای خود را در سمن ها و تشکل های مردمی به خوبی باز کرده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی اولیه اجرای این مسابقه در حوزه سرزمینی این ناحیه بود، افزود: ولی گروه های مختلفی از سراسر استان خواستار شرکت در این مسابقه شده اند.

زنجانی عصر جدید خدمت را وجهه دیگری از رزمایش کمک های مومنانه دانست و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کمک های مومنانه حتما نباید به یک شکل متحد برگزار شود بلکه با روش های مختلف از جمله هنری می توان آن را برگزار کرد، این مسابقه به اجرا گذاشته شده است.

وی گفت: در عصر جدید خدمت گروه های جهادی بایستی طرح هایی را با سه شاخصه عام المنفعه، کم هزینه و زودبازده  طراحی کرده و به دبیرخانه مسابقه بفرستند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج بیان داشت: طرح هایی که در مرحله اول مورد قبول واقع شوند ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه اجرای طرح به آن ها پرداخت می شود و این گروه ها بایستی طرح خود را در قالب کلیپ های ۵ دقیقه ای به دبیرخانه فرستاده که پس از داوری های انجام شده، طرح های برتر انتخاب می شود.

وی ادامه داد: طرح های برتر علاوه بر اینکه مابقی هزینه اجرا را دریافت می کنند، مبلغ ۵ میلیون تومان هدیه نقدی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه این مسابقه با یکبار اجرا به پایان نخواهد رسید و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این مسابقه طرح های خوب و اثرگذاری برای محلات آمده است به طوریکه یکی از اهداف این مسابقه به جز رفع مشکلات مردم به دنبال این هستیم که بگوییم کار جهادی یک کار الگویی و برتر برای اداره نظام اسلامی چه در بعد مهارتی و چه در بعد هزینه ای است.

زنجانی اضافه کرد: اگر برخی از این کارها را پیمانکاران انجام دهند چندین برابر کار گروه های جهادی هزینه دارد که به دنبال آن هستیم تا مدیریت جهادی را برای مجموعه نهادهای حکومتی و اجرایی در شهرستان القا کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پیش از آغاز دهه اول محرم مرحله اول مسابقه را برگزار کنیم.

توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیرخم

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع)‌ کرج یکی دیگر از برنامه های روز عید غدیر را  در رزمایش کمک های مومنانه با توجه به سفارشات موکد معصومین برای اطعام در روز عید غدیر، طبخ و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم دانست.

وی گفت: امروز ۳۰ هزار پرس غذای گرم با اولویت حاشیه نشینی شهر کرج و مردم نیازمند توزیع می شود.

وی افزود:‌همچنین ۵۰۰ بسته معیشتی به همراه ۲۰۰ کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha