۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83900328
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه عرب از طرح کمک همه جانبه به لبنان خبر داد

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83900328
اتحادیه عرب از طرح کمک همه جانبه به لبنان خبر داد

تهران-ایرنا- احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه با اعلام آمادگی کامل این اتحادیه برای کمک به لبنان از ارائه طرحی به اتحادیه عرب جهت حمایت همه‌جانبه از این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز،‌ ابوالغیط در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت متعهد شد که درخواست‌های لبنان را درباره دریافت کمک به جامعه جهانی منتقل کند و با همه امکانات در دسترس از لبنان حمایت کند تا بحران ناشی از انفجار شدید بیروت کاهش یابد.

وی همچنین به تصمیم این اتحادیه برای ارائه طرحی جهت حمایت از لبنان در اتحادیه عرب اشاره و تاکید کرد: اوضاع لبنان بسیار پیچیده و دشوار است.

ابوالغیط از آمادگی اتحادیه عرب برای ارائه کمک‌های لازم در چارچوب تحقیقات در حال انجام در خصوص انفجاری که باعث کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد،‌ خبر داد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان،‌ مردم لبنان را قوی توصیف کرد و گفت که لبنانی‌ها این بحران را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارند.

وی در این دیدار از آمادگی اتحادیه عرب برای ارائه هرگونه حمایت و کمک به لبنان خبر داد و گفت: واکنش کشورهای عربی به انفجار بیروت بسیار سریع بود.

ابوالغیط گفت: در این دیدار به گزارش رئیس‌جمهوری لبنان درباره شرایط کنونی گوش فراداده و مشخص شده که لبنان در حال حاضر لوازم پزشکی کافی در اختیار دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: وی در نشستی که فرانسه برای حمایت از لبنان برگزار خواهد کرد، شرکت می‌کند و گزارش کاملی از سفرش به لبنان و گزارش‌هایی که درباره شرایط بیروت دریافته کرده را در اختیار وزیران خارجه و مسئولان سایر کشورها قرار خواهد داد.

ابوالغیط گفت: بند جدیدی را در دستور کار شورای اقتصای و اجتماعی این اتحادیه برای حمایت مستمر از لبنان مطرح خواهیم کرد و منتظر ایده‌ها و درخواست‌های دولت لبنان در این زمینه هستیم.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن رخ داد که حاوی ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود. بر اثر آن تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محاسبه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha