هاشمی: حمل‌ونقل عمومی پایتخت با لغو طرح ترافیک شلوغ‌تر شد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لغو آزمایشی طرح ترافیک پایتخت که همچنان در حال اجراست، گفت: با وجود اجرا نشدن طرح ترافیک، حمل‌ونقل عمومی شلوغ‌تر از قبل است.

محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران توضیح داد: مسئولان اصرار داشتند که با لغو طرح، حمل‌ونقل عمومی خلوت می‌شود و قرار شد طرح ترافیک برای مدتی و به صورت آزمایشی تعلیق شود اما آمارها نشان می‌دهد حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر هم شده است و نمی‌دانم شهرداری چرا این پیشنهاد را داد.

 وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تنها می‌توانیم نظر مشورتی در این زمینه بدهیم و دخالتی در تصمیم‌گیری نداریم.

«هاشمی» همچنین در خصوص انتخاب هیات رئیسه شورای شهر تهران برای سال چهارم، بیان کرد: صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا در مورد زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه که ۲۸مرداد باشد یا دوم شهریور، به جمع‌بندی نرسیدیم و از سوی دیگر هنوز هیچ یک از اعضا نامزدی خود را اعلام نکرده‌اند.

سه هزار میلیارد تومان برای گندزدایی شهر نیاز داریم

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از کرونا دچار زیان شده اما پرسنل خود را تعدیل نکردند، داده می‌شود، تصریح کرد: شهرداری هم مشمول این مصوبه می‌شود و لازم است که ستاد ملی کرونا، شهرداری تهران و مابقی شهرها را برای دریافت این وام به بانک‌ها معرفی کند.

وی ادامه داد: من و شهردار تهران در نامه‌ای مشترک به دولت اعلام کردیم که برای گندزدایی معابر و ادامه موضوع کرونا نیازمند سه هزار میلیارد تومان هستیم که این نامه به سازمان‌های مختلف ارجاع شده اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

«هاشمی» همچنین در خصوص مصوبه‌های امروز شورای شهر تهران بیان کرد: در جلسه امروز رسیدگی به پیشنهاد اصلاح اساسنامه ۶۲ ماده‌ای شرکت ساماندهی مشاغل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری تهران بیش از ۴۳ سازمان و شرکت دارد که عمدتا از لحاظ اساسنامه‌ای دارای مشکلات عدیده‌ای هستند؛ از این رو تصمیم گرفتیم یک اساسنامه تیپ در شورا طراحی کنیم که به یکباره همه مشکلات شرکت‌ها را حل کند و از آنجایی که اولین شرکت، ساماندهی مشاغل بود سعی کردیم در اصلاح این اساسنامه به قالبی دست پیدا کنیم که بعد از آن مابقی شرکت‌ها بتوانند بر این اساس،   اساسنامه‌هایشان را تدوین و اصلاح کرده و برای تصویب به شورای شهر ارسال کنند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: یک فوریت لایحه‌ای که از طرف مترو برای بومی‌سازی تجهیزات ثابت و متحرک واگن‌های مترو ارسال شده بود نیز امروز مورد تصویب قرار گرفت.

وی در مورد خسارت کرونا به شهرداری تهران نیز یادآور شد: در حوزه مترو، اتوبوس، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ما با موضع عدم‌النفع مواجه هستیم و درآمدها به شدت کم شده است.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha