۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 83901356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل آب آشامیدنی روستای انیس‌آباد شهرری از شایعه تا واقعیت

شهرری - ایرنا - بخشدار فشافویه از توابع شهرستان ری با اشاره به برخی شایعات و جوسازی‌ها در فضای مجازی مبنی براینکه اهالی روستای انیس آباد ۵۰ روز است که آب آشامیدنی ندارند، گفت: این روستا با جمعیت هفت نفر، مشکل آب آشامیدنی نیز ندارد.

کریم رئوف روز دوشنبه درحاشیه جلسه بررسی مشکلات آب روستای انیس آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روستای انیس آباد از ۱۰ سال گذشته به دلیل خشک سالی و نبود آب کشاورزی خالی از سکنه شده است و در حال حاضر فقط هفت نفر در این روستا زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه اهالی این روستا در شهرهای تهران و ری زندگی می کنند ولی خانه های قدیمیشان همچنان در روستا موجود است، خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از اهالی قدیمی این روستا که هم اکنون در جای دیگری ساکن هستند در این اواخر خواستار مهاجرت معکوس و تامین آب آشامیدنی در این روستا شده اند.

رئوف ادامه داد: روستای انیس آباد در حال حاضر مشکل آب آشامیدنی ندارد و مانند سایر روستاهای بخش حسن آباد می باشد ولی حق آبه کشاورزی این روستا از زمانی که سد امیرکبیر را برروی رودخانه کرج احداث کردند تامین نشده است.

وی با بیان اینکه یک حلقه چاه آب زمانی که روستا توسط اداره روستایی مدیریت می شد احداث شده است، افزود: هم اکنون مرجع قضایی رای به مصادره تجهیزات بهره برداری این چاه به نفع یکی از اهالی روستا را صادر کرده که همین امر موجب نارضایتی و تجمع اهالی قدیمی روستا شده است.

رئوف یادآور شد: چاه آب روستای انیس آباد اگرچه به نام آب آشامیدنی است ولی برای کشاورزی می باشد و آب شرب انیس آباد از محل دیگری تامین می شود.

بخشدار فشافویه با بیان اینکه قطع آب آشامیدنی به مدت ۵۰ روز در روستای انیس آباد یک شایعه است، افزود: کسانی که به آب شرب روستا اعتراض دارند اصلا ساکن روستا نیستند.

رئوف تاکید کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری وزارت نیرو در حال اتصال آب شرب بخش حسن آباد فشافویه به رینگ اصلی تهران و سد ماملو است و این طرح تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید تا تمامی اینگونه مباحث در جنوب تهران برطرف شود.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

روستای انیس آباد در کیلومتر ۲۰ جاده حسن آباد ـ چرمشهر قرار دارد و براساس آخرین سرشماری هفت سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha