توزیع کاغذی و الکترونیک نشریات رشد

تهران- ایرنا- سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مجلات رشد به صورت کاغذی و الکترونیکی به مخاطبان عرضه می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی درباره نقش و اهمیت توزیع به‌موقع نشریات رشد به مخاطبان و رساندن مجلات به‌صورت‌ کاغذی و الکترونیک توضیحاتی داد.

وی در ادامه به مشارکت و همکاری همه بخش‌های وزارتخانه طبق قانون ۸۲۸ و ظرفیت کلان این قانون برای ترغیب و ترویج فعالیت‌های مؤثر مجموعه رشد پرداخت.

سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی درباره ضرورت بازآرایی ظرفیت‌های مجموعه رشد و استفاده از فکر همکاران درون و بیرون از مجموعه نشریات گفت: تمام سعی ما توسعه شمارگان رشد و هم‌افزایی برای تولید محتوای عمیق و مؤثر خواهد بود.

محمدی ادامه داد: حفظ ارتباط با نمایندگان مجلات رشد در استان‌ها در زمان تعطیلی مدرسه‌ها در فصل تابستان و بهره‌برداری بالقوه دوطرفه، می‌تواند در جهت تهاتر محصولات با سازمان‌های مرتبط همچون بهزیستی باشد.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود که تولیدات مجموعه رشد که تکمیل‌کننده بسته آموزشی است، به نحو شایسته معرفی شوند. برای تحقق این هدف به تعریف چارچوبی قوی نیاز داریم تا در امور مشترکان و بازرگانی به مشارکت حداکثری همه بخش‌های مدنظر برسیم.

سازمان پژوهش آموزش های مکمل را به دانش آموزان برساند

در ادامه سید احمد حسینی مدیر پیشین دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اشاره به بحث دانش‌افزایی در مجلات رشد گفت: امروزه و با توجه به شرایط پیش‌رو، باید از بستر صرف آموزش و پرورش خارج شویم و در فضای رقابتی به دو موضوع مهم دیده شدن و شنیده شدن بپردازیم.

حسینی افزود: سازمان‌ها و نهادهای گوناگون از سازمان پژوهش توقع دارند، آموزش‌های مکمل خود را به گوش دانش‌آموز برساند. از بین نهادهای مؤثر می‌توان به نیروی انتظامی اشاره کرد که توقع دارد فرهنگ ترافیک از طریق بسته آموزشی تولیدی سازمان ترویج یابد.

وی گفت: این مهم به کمک مجلات رشد قابل انجام و تحقق است و در این راستا می‌توان در تعامل دو طرفه و به کمک همدیگر، به نقطه مشترکی رسید و از صفحات پشت جلد مجلات برای تبلیغ آموزشی استفاده کرد. این اقدام می‌تواند کمک مؤثری به توزیع مجلات و نیز کسب درآمد و پوشش هزینه تولید مجلات باشد. از دیگر نهادهای مورد اشاره می‌توان به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، بنیاد جانبازان، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اشاره کرد که نیاز است دانش‌آموزان با فعالیت آن‌ها آشنا شوند.

معرفی تولیدات رشد

سهیل رجبی از صاحب‌نظران حوزه رسانه و فعال در توزیع محصولات فرهنگی، به گسترش ارتباطات و معرفی تولیدات رشد در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و همه مخاطبان این نشریات اشاره کرد.

وی گفت: معرفی فعالیت‌های مهم اقتصادی، صنعتی و تجاری، علاوه براینکه در آشنایی دانش‌آموزان با این فعالیت‌ها مؤثر است، می‌تواند برای جلب حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌های زیربط از مجلات رشد نیز مؤثر واقع شود.

سیستم توزیع مجلات رشد سنتی است

حبیب یوسف زاده، رییس گروه مجلات عمومی رشد، به فعالیت‌ها و نمود واقعی مجموعه رشد اشاره کرد و گفت: سیستم توزیع مجلات رشد سنتی است و نیاز به تجدید نظر در این روش است.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌های فروش فایل‌های الکترونیکی می‌تواند به توزیع به‌موقع مجلات رشد کمک کند. اگر فروش استانی ایجاد کنیم، شاید برای هر استان مقتضیات خاص خود را تعریف کنیم. همچنین، برای رشدهای خانواده و پیش‌دبستان نیز، به خاطر مخاطب خاص خود که در مدرسه نیستند، باید تعریف مجزا داشته باشیم.

بهره مندی از فروشگاه های اینترنتی

بهنام شاد دل، رییس گروه برنامه‌ریزی و نظارت بر فصل‌نامه‌های تخصصی، به ایجاد فروشگاه اینترنتی و نیز استفاده از شخصیت‌های صاحب‌نام فرهنگی در معرفی مجلات رشد در برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد و معرفی مجلات رشد را برای گروه‌های سنی مخاطب در صفحه پشت جلد کتاب‌ها کارساز دانست.

وی همچنین تبلیغات تلویزیونی و نیز ساخت تیزر معرفی مجلات را در معرفی مجلات رشد و نیز تقویت شمارگان آن‌ها مؤثر اعلام کرد.

محمد زاهد، مسئول توزیع مجلات رشد، گزارش مختصری از فعالیت این بخش ارائه داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیران مدرسه‌ها در توزیع مجلات رشد نقش کلیدی دارند، همکاری و همراهی مدیران را فعال کنیم.

سید کمال شهابلو، معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، به توسعه فعالیت‌های امور مشترکین اشاره کرد و مشکلات سر راه فروش الکترونیکی را یادآور شد.

وی در ادامه گفت: فروش الکترونیکی مجلات رشد نیازمند تعریف سازوکار جدید است. در این راستا از همه افراد صاحب‌نظر درخواست همراهی و همکاری مشترک داریم. فروش نسخه‌های الکترونیکی مجلات رشد به کمک استارت‌آپ‌هایی مثل «فیدیبو و طاقچه» می‌تواند شروع همکاری و ورود به این حوزه باشد، اما برای دریافت نتیجه مناسب باید سازوکار مشخصی تعریف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha