۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83903230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشترکان با خاموش کردن یک لامپ فشار بر شبکه را کاهش دهند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هر مشترک کردستانی می‌تواند با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی در ساعات اوج مصرف، فشار بر شبکه برق را کاهش داده و به سهم خود مانع از خاموشی و قطع برق شود.

هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل تداوم گرما، همچنان مصرف برق در کردستان بالاست و مشترکان باید در ساعات پیک بار، با همراهی و مشارکت یاری مان کنند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد مشترکان برق استان را بخش خانگی تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین مصرف روزانه برق کردستانی‌ها در هفته جاری مربوط به دوشنبه ۲۰ مرداد با ۴۲۷.۵ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، سقف تعیین شده برای مصرف برق استان را در هفته جاری ۴۵۱ مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: شامگاه دوشنبه نیز بیشترین مصرف شبانه برق (۴۷۷ مگاوات) در طول هفته جاری ثبت شد.

لهونیان از مشترکان خواست در ساعات اوج مصرف برق(۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳) از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند و اضافه کرد: دمای نرمال برای کولر گازی در این ساعات ۲۴ یا ۲۵ درجه است.

وی گفت: مشترکان در ساعات اوج مصرف، کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند ضمن اینکه استفاده از سایبان و تعویض سالانه پوشال برای کاهش مصرف این کولرها نیز ضروری است.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha