برگزاری جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک با تمرکز بر سینمای کُره

تهران- ایرنا- نوزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک با تمرکز بر فیلمسازان زن و سینمای کُره‌ از ۲۸ اوت تا ۱۲ سپتامبر (۷ تا ۲۲ شهریور) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، نقش سینماگران زن در این دوره از جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک پررنگ است. این جشنواره با نمایش فیلم دختر و تفنگ (یا Babae at Baril) به کارگردانی ری رد (Rae Red) و بازی جنین گوتیرز (Janine Gutierrez) افتتاح می‌شود. از دیگر فیلم‌های ساخت سینماگران زن که در جشنواره امسال حضور دارند می‌توان به ولع شدید (Heavy Craving) از تایوان، چان-سیل خوش‌شانس (Lucky Chan-sil) و کیم جی-یونگ متولد ۱۹۸۲ (Kim Ji-young, Born ۱۹۸۲) محصول کره‌جنوبی، پادشاه ادوارد من (My Prince Edwar) از هنگ‌کنگ و قربانی(ها) ((Victim(s) از مالزی اشاره کرد.

مجموعه SF۸ شامل هشت فیلم علمی-تخیلی ۵۲ دقیقه‌ای از کارگردانانی چون مین کیو-دونگ، جانگ چول-سو و نو دیوک نیز بر چاشنی کُره‌ای این دوره از جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک افزوده است. این مجموعه اولین بار روی پلتفرم پخش اینترنتی ویو (Wavve) کُره عرضه شد و حالا روی پرده این جشنواره برای اولین بار برای مخاطبان بین‌المللی نمایش داده می‌شود.

یکی دیگر از مهمترین بخش‌های این جشنواره پخش اولین فیلم جو اوداگیری هنرپیشه مطرح ژاپنی در مقام کارگردان است. این فیلم که می‌گویند هیچ چیز بدون تغییر نمی‌ماند (They Say Nothing Stays the Same) نام دارد، داستان زندگی یک مرد قایقران در ژاپن را قدم روایت می‌کند.

از سینمای هنگ کنگ نیز فیلم‌هایی چون تعقیب رویا (Chasing Dream) محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی جانی تو و رها شده (Unleashed) در جشنواره امسال نمایش داده می‌شود.

جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک که از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرد یک جشنواره سینمایی معتبر است که به معرفی و نمایش فیلم‌های معاصر و کلاسیک از سینمای شرق و جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، چین، فیلیپین و تایلند اختصاص دارد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha