۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1318
کد خبر: 83903579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کابینه حسان دیاب تا زمان تشکیل دولت جدید لبنان فعالیت خواهد کرد

تهران - ایرنا - کابینه حسان دیاب نخست وزیر مستعفی لبنان تا زمان تشکیل دولت جدید این کشور به فعالیت خود به عنوان « دولت پیشبرد امور» ادامه خواهد داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ملی لبنان ، مدیرکل دفتر ریاست جمهوری لبنان با اعلام این مطلب افزود : میشل عون رییس جمهوری لبنان با تشکر از نخست وزیر و وزیران کابینه حسان دیاب از آنان خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت های خود ادامه دهند.

دیاب بعداز سخنرانی تلویزیونی دوشنبه شب خود و اعلام استعفای دولت لبنان با ژنرال عون در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری این کشور ملاقات و نسخه مکتوب استعفا را تسلیم وی کرد.

براساس این گزارش ژنرال عون و دیاب در این جلسه نیم ساعته در باره اوضاع عمومی لبنان و تحولات بعداز انفجار در بندر بیروت گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری لبنان در این جلسه ادامه کار دولت دیاب و وزیران به عنوان « دولت پیشبرد امور» را تا تشکیل دولت جدید خواستار شد.

حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که دیاب هدف آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، وی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم لبنان، استعفای خود و دولتش را اعلام کرد.

دیاب به دنبال استعفای سعد الحریری در پی اعتراض‌های پاییز سال گذشته در جایگاه نخست‌وزیری قرار گرفت.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در ۲۹ آذر سال گذشته از سوی میشل عون به عنوان نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه معرفی شد و در اوایل بهمن ماه دولت جدید لبنان از پارلمان رای اعتماد گرفت.

دولت دیاب در این مدت علاوه بر پیامدهای کرونا با چالش‌های اقتصادی بزرگ از جمله کاهش ارزش پول ملی، بیکاری که ناظران نتیجه فشارها و مداخلات محور سعودی - آمریکایی و صهیونیستی می خوانند، روبرو شد.

به دنبال وقوع دو انفجار در بندر بیروت که عصر سه‌شنبه گذشته در انبارهای حاوی دو هزار و  ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، تاکنون ۲۲۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند. در واکنش به این انفجارها صحنه سیاسی لبنان با تغییر و تحولات گسترده‌ای مواجه شده است.

پیش از استعفای دولت دیاب برخی نمایندگان مخالف مقاومت در پارلمان لبنان و وزیران دولت دیاب  از جمله منال عبدالصمد وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، دمیانوس قطار وزیر محیط زیست و توسعه اداری و ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان به طور رسمی از مقام خود کناره‌گیری کردند.

پیشتر نیز وزیر خارجه لبنان از سمت خود کناره گیری کرده بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha